کاربران خبرآنلاین در نظرخواهی افزایش یارانه گروه های خاص که با تصمیم دولت از این ماه اجرایی می شود،خواستار حمایت بیشتر دولت از دهک‌های پایین درآمدی شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در روزهای گذشته بر اساس اطلاعیه دولت، در کنار یارانه  ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی که به ازای هر نفر از افراد این خانوار واریز می‌شود، متناسب با تعداد آنها مبلغی نیز به‌طور مازاد پرداخت خواهد شد. به همین ترتیب، خانوارهای یک نفره 95 هزار تومان، دو نفر 189 هزار تومان، خانوار سه نفره 253 هزار تومان، خانوارهای چهار نفره 337 هزار تومان و خانوار پنج نفره و بیشتر 365 هزار تومان دریافتی خواهند داشت. 

بر همین اساس کابران خبرآنلاین نظر خود در خصوص این که «این اقدام دولت تا چه اندازه در ترمیم درآمد اقشار آسیب‌پذیر موثر است؟» نظرات خود را نوشتند.

کاربری به نام هلیا عنوان کرد:«اگر به راستی این مبالغ به نیازمندان واقعی برسد کاری پسندیده است اگرچه این رقم ها هنوز فرسنگ ها تا عبور از فقر فاصله دارد.»

در جواب به هلیا، کاربری نوشت:«یک مثل معروف چینی وجود دارد که می گوید: به فقیر ماهی نده، ماهیگیری یاد بده. شما هرچقدر هم به اقشار ضعیف کمک کنید دردی دوا نمی شود، باید بستر اشتغال و تولید مهیا شود که هم مهارت پیدا کنند هم در تولید موثر باشند. ضمن اینکه با صدقه دادن عزت نفس آدم ها هم پایین می آید.»

در همین رابطه فریبرز نوشت:«با این اضافه حقوق برای نیازمندان ، حقوق یک خانواده پنج نفره به نزدیک هفتصد هزار تومان می رسد و قدرت خرید پنج میلیون مستمری بگیر پایین ترین دهک جامعه به سال 84 می رسد ، برای گام اول یارانه هدفمند بسیار کارا و مفید است و باعث می شود دولت بتواند با اعتماد به نفس بیشتری یارانه های پردرامدها را حذف کند . ان شا الله اوضاع اقتصادی کشور به زودی برای همه به سال 84 بر می گردد اگر دوباره ناشکری و انتخاب اشتباه نکنیم.»

کاربر دیگری به نام شمس تبریزی نوشت:«این افزایش یارانه باید از کجا پرداخت بشه که شما می فرمایید امر پسندیده ای است؟»

کابر دیگری اظهار کرد:«برخی از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به دلیل معلولیت شدید جسمی و یا سالمندی و .... اصولا توانایی انجام کار رو خیلی ندارند و باید کمک مستقیم شود.»

فردی دیگر عنوان کرد:«فقط باید به قشر اسیب پذیر یارانه داد و با بقیه پول یارانه باید کارخانه ها را نوسازی و مدرن سازی و کارخانه های جدید ساخت و شغل ایجاد کرد و در کنار ان باید ان خانواده هایی که قادر به تولید در صنایع کوچک هستند پشتیبانی و در فروش و صادرات کالاهای انان، معافیت هایی در نظر گرفته شود.تقسیم یارانه به همه بزرگترین اشتباه تاریخ بود و به هدر دادن ثروت ملی.دولت باید به افراد حقیقی و حقوقی که قادر به ایجاد صنایع و کارگاهای کوچک وایجاد شغل هستند ،با اخذ وثیقه معتبر از محل یارانه ها اقدام نماید.البته اگر دوباره با وساطت و پارتی بازی از این محل وام های میلیاردی به از ما بهتران داده نشود تا بروند در خارج خانه وملک بخرندو اگر داده شد ،شدیدا برخورد گردد با پارتی و رییس بانک و گیرنده.مصادره اموال همه انها.»

کاربری دیگر نوشت:«این کار خوب است پایه حقوق هم باید از 900 تومان به 1500 می رسید که دولت نخواست با پولدارها دربیافتند.»

ابوالفضل در همین خصوص نوشت:«این"حق" اقشار کم درآمد است پس چرا می خواهید به صورت صدقه به آن ها کمک کنید؟ حق کسی را به او صدقه نمی دهند.»

حقیقت گو نیز نوشت:«آقای احمدی نژاد مدت ها پز می داد که من هدفمندی یارانه ها رو اجرا کردم اما کدام هدفمندی؟ وقتی دارید به همه ی مردم یکسان پول می دهید، اسم این هدفمندی است؟ حالا می گوید می خواهم 250 تومان کمک دهم... خدا کند مردم این بار متوجه شوند که این پول هایی که جناب بقایی و احمدی نژاد دارند وعده اش را می دهند، عملا به زودی باعث فقیرتر شدن آن ها می شود.»

کاربری هم نوشت:«نیازمندان واقعی که قدرت کسب درآمد ندارند و دارای فرزندان معلول یا ناتون هستند بسیار بایستی مورد حمایت دولت باشند. این اقدام خوب است ولی اصلا کافی نیست. اقدامی قویتر و فوری برای کمک به دهک های پایین نیاز است

 

 

35224

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 655060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    3 1
    خبرآنلاین عزیز اگر شما تمام کامنت ها رو با دقت بخونی متوجه میشی که اکثر کاربران فقط با پرداخت نقدی به افرادی موافقند که واقعا ناتوان هستن.اما برای افرادی که ناتوان نیستن اما نیازمند حمایتند بهتره بصورت کالای اساسی مورد حمایت قرار گیرند و نه وجه نقد.بسیاری از کاربران این کار را نوعی گدا پروری دانسته اند. لطفا نتیجه گیری از نظر کابران رو آنطور که خودتان مایل هستید تفسیرنکنیدو خواهش میکنم این کامنت رو در همین صفحه منتشر کنید.
  • مهدی کرد A1 ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    0 0
    به نظرمن سه دهک پایین جامعه بایدبه طورمساوی یارانه آنها افزایش پیداکنه،چون اگه فقط دهک اول یارانه بیشتری بگیره هیچ عدالتی صورت نگرفته،