ایرنا نوشت: دو مقام پارلمانی روس پیشنهاد وزیر خارجه انگلیس برای پیوستن روسیه به ائتلاف آمریکایی در سوریه را رد کردند.

بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس که در مقاله‌ای برای روزنامه ساندی تلگراف اعلام کرده، مسکو باید به حمایت‌های خود از حکومت بشار اسد پایان دهد، نوشته است: روسیه باید با اقدام معقول پایان حمایت از حکومت سوریه بشار اسد، به ائتلاف مبارزه با گروه تروریستی داعش بپیوندد.

فرانتس کلینتسویچ معاون اول کمیسیون امور دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) این پیشنهاد وزیر خارجه انگلیس را برای پیوستن روسیه به ائتلاف غربی در سوریه ناممکن خواند.

روزنامه راسیسکایا گازتا چاپ مسکو روز یکشنبه به نقل از کلینتسویچ نوشت: بهتر است، انگلیس و غرب مبارزه واقعی با گروه تروریستی داعش را شروع کرده و به روسیه در این عرصه بپیوندند.

مقام روس گفت: پیوستن به ائتلاف غربی در سوریه که فقط تظاهر به مبارزه با گروه داعش می کند اقدام درستی نخواهد بود.
آلکسی پوشکوف رئیس کمیسیون سیاست گذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون هم پیشنهاد وزیر امور خارجه انگلیس برای پیوستن مسکو به ائتلاف آمریکایی در سوریه را ناممکن خواند و رد کرد.

مقام روس در یادداشت توییتری خود به سیاست و رفتار ضد و نقیض وزیر خارجه انگلیس اشاره کرده و افزوده است: جانسون نمی تواند وجهه سیاسی خود را حفظ کند. گاهی اوقات خواستار اعمال تحریم های جدید علیه روسیه می شود و گاهی نیز برای پیوستن ائتلاف غربی دعوت می کند.

وزیر خارجه انگلیس که کشورش از اعضای اصلی گروه غربی-عربی ضدسوری حامیان گروههای مسلح با هدف براندازی حکومت سوریه است، در مقاله خود در روزنامه ساندی تلگراف نوشته بود: در زمان حاضر بیش از 60 کشور با پیوستن به ائتلاف بین‌المللی با داعش گروه مبارزه می‌کنند.

وی مدعی شد: روسیه باید 60 کشور حاضر در ائتلاف بین‌المللی را همراهی کند و در کنار حفظ منافع راهبردی خود در سوریه، روابط سازنده‌ای نیز با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برقرار کند.

به گزارش ایرنا از لندن، وزیر خارجه انگلیس پس از شکست تحقیرآمیز در متقاعد کردن همتایانش در نشست گروه جی7 در ایتالیا، برای تشدید تحریم ها علیه مسکو، از سوی رسانه ها و جریانات داخلی به دلیل این ناکامی که سبب بی اعتباری لندن شد، به شدت تحت فشار و انتقاد قرار گرفته است.

منتقدین می گویند که شکست جانسون در تشدید تحریم ها علیه روسیه، سبب بی اعتباری انگلیس شده است.
روزنامه انگلیسی دیلی میل نیز روز چهارشنبه نوشت: هرچند وزیر خارجه انگلیس برای حفظ آبرویش هنوز ادعا می کند که احتمال تحریم مقام های نظامی روسیه وجود دارد، اما اعضای ارشد حزب محافظه کار انگلیس عملکرد وی را به شدت مورد انتقاد قرار داده اند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 655486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =