۰ نفر
۳۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۵

«خبرجنوب» نوشت: رئیس دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه شیراز از توسعه میدان نفتی منصوری به منظور ازدیاد برداشت با مشاوره دانشگاه شیراز خبر داد.

دكتر غلامرضا كريمي گفت: دانشگاه شيراز و 7 مركز جامع علمي كشور از جمله دانشگاه هاي تهران، صنعتی شريف، اميركبير، سهند تبريز و صنعت نفت اهواز با توجه به سرآمد بودن در كشور از سوي وزارت نفت مامور شده اند تا در ميدان هاي نفتي به عنوان مشاور پژوهشي فعاليت كنند. وي ادامه داد: اين پروژه ها در حوزه توسعه فناوري در زمينه هاي بالادست و پايين دست نفت است به طوري كه ميدان نفتي منصوري در نزديكي اهواز به دانشگاه شيراز واگذار شده است.
دكتر كريمي عنوان كرد: در اين خصوص از يك طرف دانشگاه شيراز به عنوان مشاور پژوهشي داخلي و شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب به عنوان بهره بردار فعاليت دارند و هدف اصلي، توسعه و ازدياد برداشت است. وي گفت: اين قرارداد 10 ساله است و اعتبار پيشنهادي اين پروژه از سوي دانشگاه شيراز براي دو و نيم سال 15 ميليارد تومان است. اين عضو هيات علمي دانشگاه شيراز گفت: توسعه ميدان نفتي منصوري با محوريت دانشكده مهندسي شيمي، نفت و گاز انجام مي گيرد و در حال حاضر گزارش هاي ارسالي از سوي دانشگاه شيراز در مرحله ارزيابي است. دكتر كريمي ادامه داد: اين پروژه در حوزه هاي بالادست به منظور توسعه ميدان هاي نفتي كشور در حال انجام است و علاوه بر اين 2 قرارداد ديگر در حوزه پايين دست نيز به دانشگاه شيراز سپرده شده و قرار است با مشاركت متخصصين داخل و خارج كشور به سرانجام برسد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =