ایسنا نوشت: نماینده ولی فقیه در استان البرز به موضوع مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اشاره و تصریح کرد نامزدها از مناظره ابا نداشته باشند؛ زیرا این به ذهن انتخاب‌کنندگان کمک می‌کند و از نشانه‌های آزادی بیان است.

 آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن شهادت امام موسی کاظم(ع) گفت: این امام در دوران خود راه چاره در روبرو شدن با عقاید انحرافی را بیان می‌کرد؛ از همین رو در در مقابل طاغوت زمانه سر خم نکرد و روحیه سازش‌پذیری نداشت.
حسینی همدانی در ادامه با بیان اینکه ایام بعثت پیامبر اسلام (ص) نزدیک است، افزود: باید تاریخ بعثت را بازخوانی کنیم و در احوالات مردم آن زمان تامل کنیم زیرا دشمنان همیشه به دنبال توطئه علیه اسلام و مسلمین بوده و هستند.
وی به تشنگی جهان برای اسلام ناب و معارف نبوی اشاره و اعلام کرد: دشمنان از اینکه اسلام واقعی به جهان معرفی شوند واهمه دارند و برای همین داعش و دیگر گروه‌های تروریستی را عَلَم کرده تا چهره اسلام را مخدوش کنند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز تصریح کرد: بنا به گفته مقام معظم رهبری، وظیفه ما مسلمانان آگاه کردن دنیا از حقیقت بعثت است؛ زیرا بعثت یعنی برانگیختگی برای نجات انسان و خیرخواهی برای آحاد بشریت است. اساساً فلسفه قیام امام راحل و انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ارائه و تحقق اسلام ناب و احیاگری آرمان‌ها و ارزش‌های بعثت پیامبر اکرم (ص) است.
حسینی همدانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه به تلاش آمریکا برای تضعیف جمهوری اسلامی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش است قدرت نظامی ما را تضعیف کند.
وی از اختلاف موجود میان آمریکا و کره شمالی گفت و اعلام کرد: برخورد کره شمالی با تهدید آمریکا قابل تامل است؛ زیرا معاون وزیر خارجه کره شمالی پس از این تهدید گفت از این پس هر هفته ماه و سال یک موشک آزمایش خواهیم کرد.
امام جمعه کرج این واکنش را قابل تقدیر عنوان کرد و افزود: نباید در مقابل آمریکا سلاح‌ها را کنار گذاشت؛ زیرا در غیر این صورت قدرت دفاعی تضعیف خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: کسانی که دائما عنوان می‌کنند خطر جنگ را از سر ملت ایران دور کرده‌اند، باید بدانند با برجام مرحله اول تضعیف قدرت دفاعی و بازدارندگی ایران انجام شده است، آمریکا و متحدانش به دنبال خلع سلاح کامل ایران هستند.
وی افزود: دشمن به دنبال برجام دیگری است و برای رسیدن به آن به انتخابات دل بسته است، اما آمریکا و متحدانش در داخل و خارج از کشور باید بدانند رئیس جمهور بعدی ایران هر کسی باشد دشمن درجه یک آمریکا خواهد بود. تنها راه مقابله با آمریکا نیز بعد از ایمان به خدا تقویت قدرت دفاعی کشور است.
حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: مردم رئیس دولت پرکار و پرتحرک و وزرای پر تلاش می‌خواهند، رهبری نیز با اشاره به این موضوع فرمودند انتظار مردم از دولت و رئیس‌جمهور منتخب این است که تلاش و جدیت کنند. تصور بنده با شناختی که در این مدت از احساسات مردم‌ دارم این است که مردم مایل هستند تلاش و کار و قاطعیت و جدیت را در عمل مسئولان مشاهده کنند؛ همین‌قدر که مردم ببینید مسئول عالی کشور و دیگر مسئولان در حال کار و تلاش هستند خوشنود و راضی می‌شوند. مردم از ما کار لازم دارند خدمت می‌طلبند و توقع دارند و حق هم به‌جانب آن‌ها است.
امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود به سیل اخیر در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی اشاره و تاکید کرد: مسئولان در قبال این حادثه دلخراش سستی و تنبلی به خرج ندهند و با حضور در محل حادثه امدادرسانی کنند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز به موضوع مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اشاره و تصریح کرد: نامزدها از مناظره ابا نداشته باشند؛ زیرا این به ذهن انتخاب‌کنندگان کمک می‌کند و از نشانه‌های آزادی بیان است.
وی در خصوص داوطلبان رد صلاحیت شده نیز خاطرنشان کرد: پس از اعلام صلاحیت‌ها شاید برخی بخواهند حرف‌های نامربوطی بزنند، اما کسی حق تعیین تکلیف برای شورای نگهبان و تضعیف این نهاد را ندارد؛ همه باید به قانون احترام بگذارند تا موجبات شادی دشمن فراهم نشود.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =