کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت من منحصر به یک جناح نخواهد بود و از افراد شایسته و کارامد تشکیل می شود.

به گزارش خبرآنلاین، سید مصطفی میرسلیم نامزد انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری که صبح امروز در دفتر مرکزی موتلفه اسلامی برگزار شد گفت: من رسیدن به رشد 8 درصد را تایید نمی‌کنم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: البته آرزومندی دولت یازدهم برای رسیدن به رشد 8 درصد را تمجید می‌کنم.

اهم اظهارات میر سلیم را به نقل از خبرگزاری‌ها در ادامه بخوانید؛

*رشدی هم که تا کنون داشته‌ایم به خاطر فروش نفت خام بوده است. ما فروش نفت خام را جز سیاست‌های خود نمی‌دانیم و باید از آن برای ایجاد اشتغال استفاده کنیم.

*تنها از 5 درصد از نفت خام در پتروشیمی‌ها مصرف می‌شود، 95 درصد نفت، خام فروشی می‌شود.

*تلاش دولت یازدهم برای مهار تورم بوده، ولی این سیاست بدون توجه به آثار آن صورت گرفته که اگر دولت به رکود رسیدگی می‌کرد و در کنار آن هم به مهار تورم می‌پرداخت وضعیت اقتصاد امروز این گونه نبود و در کشور با چهار میلیون بیکار فارغ‌التحصیل مواجه نبودیم.

*ما با همه کشورهای دوست جهان که تجاوزگری نکرده‌اند ارتباط برقرار می‌کنیم آینده کاری ما با کشورهای جهان به صورت تبادلات تجاری، فرهنگی و سیاسی خوب بر مبنای حفظ استقلال کشور و بدون خود باختگی و بدون اینکه ایران را بازار کشورهای دیگر کنیم انجام می‌شود.

*تلاش‌های زیادی برای برجام شد تا حقانیت ما برای دنیا روشن شود،اگر دنیا به فتوای رهبری انقلاب توجه می‌کرد می‌فهمید که ایران دنبال سلاح هسته‌ای نیست.

*باید شخصیت ایرانیان محترم شمرده شود و محرومیت نباید به شخصیت آنها لطمه وارد کند.

*کمک می‌کنیم مسکن شایسته و مناسب در اختیار جوانان قرار بگیرد زیرا ما به قابلیت‌های فکری جوانان اعتقاد داریم.

*{در خصوص سرنوشت یارانه های نقدی} ‌باید به همه به بندهای قانون هدفمندی عمل شود و نباید از یارانه ها استفاده تبلیغاتی کرد.

*{درباره اینکه باهنر گفته میرسلیم کنار می کشد} باهنر خوب است به کارهای خودش بپردازد، تصمیمات ما باید از زبان من و حزب گفته شود شخص دیگری حق ندارد از قول ما حرفی بزند.

*ما با جمنا اختلاف سلیقه داریم و این انتخاب را به عهده مردم گذاشته ایم که کدام سلیقه را انتخاب می کنند.

*{درباره اینکه با توجه به حضور ابراهیم رییسی و محمدباقر قالیباف در عرصه انتخابات اگر از شما خواسته شود به نفع کسی کناره‌گیری کنید چه اقدامی انجام می‌دهید}کسی جرات ندارد از من درخواست کناره‌گیری کند اما از همکاری آنها استقبال خواهم کرد و هرکسی که نیت خیر داشته باشد دستم را به سوی آن دراز می‌کنم.

*{درباره اینکه در رسانه‌ها مطرح شده است که شما نامه‌ای در مورد تخلفات قالیباف نوشته‌اید در خصوص چه مواردی بوده و به کجا رسیده است} در رابطه با شکایت از قالیباف باید بگویم نمی‌توانم با تخلف کنار بیایم و هیچ فرقی نمی‌کند. موارد مختلفی از خلاف و اشکال پیش آمده که نسبت به آنها حساسیت نشان داده‌ام و به عنوان عضوی از حزب پیگیری کرده ام.

*در درجه اول به عنوان عضوی از مجمع تشخیص مصلحت نظام پیگیر تخلفات بوده‌ام و در روزهای اول سرکار آمدن قالیباف او به منزل من آمد و با او صحبت کردم و خیرخواهش بودم و در اسفند ۱۳۹۳ به او گفتم که در شهرداری خلاف‌هایی صورت می‌گیرد که قالیباف پاسخ داد دست روی دلم نگذار، واویلاست. به او گفتم باید آنها را درست کنی و اعمال باید درست انجام گیرد. اگر این کار صورت نگیرد به ضرر مردم تمام می‌شود و چه از طرف من و چه از طرف برادر من باشد هیچ فرقی نمی‌کند.

*اگر من هم دچار خلاف شوم باید به من تذکر داده شود و باید از آن استقبال کنم نه اینکه رنجیده‌خاطر شوم لذا در صحنه سیاست هرکس گرفتار اشتباه شد باید سریعاً اشتباه خود را تصحیح کند نه اینکه با دروغ و دغل بخواهد ظاهرنمایی کند. این موارد غلط و قابل قبول نیست و توهین به مردم محسوب می‌شود.

*در آینده هم اگر من دچار اشتباه شوم از انتقاد دیگران استقبال می‌کنم و زود خود را اصلاح خواهم کرد و این ویژگی کار حزبی است و ما در این رابطه آموزش دیده‌ایم. از مرحوم بهشتی آموزش دیده‌ایم که چطور در برابر حق سر تعظیم فرود بیاوریم و نباید در مقابل انتقاد دیگران گردن کلفتی کنیم ، در برابر حق گردنمان از مو باریک‌تر است و همین‌گونه به احقاق حق مردم می‌پردازم. از قوه مقننه و قضائیه خواهیم خواست که کمک کنند که حق مردم احقاق شود و شهرداری هم باید همین گونه باشد.

میرسلیم همچنین در نشست خبری خود متن فرانسوی را خواند که ترجمه آن به شرح ذیل است:

*می‌خواهم در این فرصت و از همین آغاز کار، با مردم دنیا به صورت مستقیم سخن بگویم. من از دیار مردمی بزرگ، سرزمینی کهن و تمدنی فاخر با شما صحبت می‌کنم که در همه تاریخ پر افتخار خود مهد راستی و درستی بوده است و جایگاه ممتازی در تمدن بشری داشته است.

*برای مواجهه با دنیا باید سایر کشورها را خوب شناخت. تندروی و کندروی در سیاست خارجی، نسبت به کشورهای جهان محصول عدم شناخت صحیح است. شناخت من از غرب، رسانه‌ای و روزنامه‌ای نیست. سال‌ها در فرانسه و در میان مردم غرب زندگی، تحصیل و کار کرده‌ام..

*من دنیا را بسیار خوب می‌شناسم و بر راه‌های تعامل با مردم دنیا اشراف کامل دارم، امروز فقر، نابرابری و تروریسم درد مشترک همه مردم دنیاست. امروز همه مردم آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا نتایج دردناک سیاست‌های مخرب منجر به تخریب محیط زیست، گسترش جنگ و تروریسم، افزایش قربانیان فقر و نابرابری و تخریب پایه‌های اخلاقی را مشاهده می‌کنند و از آن رنج می‌برند.

*فهم مشترک از مسائل اساسی انسانی و موضوعات بنیادین جهانی می‌تواند مبنای درک متقابل و تلاش برای همکاری‌های مشترک بر پایه انصاف و اخلاق باشد. اولویت سیاست خارجی من، تبدیل جمهوری اسلامی ایران به مرکز امن تبادلات فراقاره‌ای از طریق تکیه بر اشتراکات و گسترش گفت‌وگو و تعامل سازنده در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است. هدیه ما به مردم جهان، گام برداشتن در مسیر تحقق راستی و درستی است، برای پی‌ریزی بنیان‌های یک تعامل صحیح و شرافتمندانه برای ساختن دنیایی پر از پیشرفت، اعتماد، امنیت و آرامش لازم است.

29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =