مبارزه با سیستم عامل کروم از طریق ویندوز ۱۰ اس در محیط کلود

مایکروسافت خود را برای عرضه نسخه جدید ویندوزِ دانش آموزی به نام ویندوز 10 اس / Windows 10 S آماده می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، سیستم‌عامل کروم / Chrome OS با مالکیت گوگل توانسته است بازار آموزشی در حوزه دانش‌آموزی را در اختیار بگیرد و سال گذشته با 49 درصد بازار موسوم به K-12 را در اختیار گرفت. این رقم برای گوگل در سال 2015 چهل درصد و در سال 2013 نیز 9 درصد بود اما با توسعه سیستم‌عامل کروم در کنار سخت‌افزار موسوم به کروم بوک توانست محصولی ارزان و مفید در محیط کلود برای دانش آموزان عرضه کرده تا آنها بتوانند تکالیف خود را برای معلمان انجام دهند.

جالب اینجاست این بازار در سال 2014 با 47 درصد متعلق به ویندوز مایکروسافت بود اما در پایان 2016 به 22 درصد تقلیل پیدا کرد و این نشان می‌دهد رقبا توانسته‌اند بازار را از چنگ مایکروسافت دربیاورند.

تلاش اپل نیز با 5 درصد سهم برای مک او اس (انواع لپ‌تاپ) و 14 درصد برای آی او اس (انواع تبلت آی پد) قابل‌توجه است.

درهرصورت اندروید با 58 درصد در صدر 2016 ایستاده و حالا مایکروسافت قصد دارد با ورود جدی به این حوزه سهم خود را بازیابی کند.

تجربه مایکروسافت با ویندوز آر تی بر مبنای پردازنده‌های ARM هرچند خوب نبوده اما اخیراً آنها تلاش دارند تا دوباره با نوشتن سیستم‌عامل اختصاصی برای محیط کلود برای دانش آموزان نسخه جدیدی به نام ویندوز 10 اس راهی بازار کنند.

تلاش مایکروسافت این نیست که بخواهد سخت‌افزار ارزان‌قیمت در کنار ویندوز 10 اس بسازد بلکه در تلاش است تا از شرکای سخت‌افزاری خود چنین درخواستی کند، چراکه سرفیس بوک و سرفیس پرو به حدی گران هستند که دانش آموزان معمولاً ترغیب به خرید نمی‌شوند و بنابراین سخت‌افزارهای ارزان‌قیمت مجهز به ویندوز که بتواند کارهای دانش‌آموزی با آن انجام شود، در اولویت استراتژی‌های جدید مایکروسافت در حوزه k-12 شده است.

مایکروسافت قصد توسعه سرویس‌های کلود خود را مشابه آنچه برای سیستم‌عامل کروم رخ داد، دارد اما سرویس‌هایی مانند OneDrive و Office 365 راهی دراز در پیش دارند.

پروژه Contennial که موبایل را به یک کیبورد و مانیتور و موس وصل کرده و برای کاربر مینی پی سی درست می‌کند نیز از دیگر آپشن های مایکروسافت برای توسعه این کار است اما شکست در ساخت و فروش موبایل باعث شده است تا این پروژه کم‌رنگ شود.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =