روابط عمومی وزارت علوم نسبت به برخی مسایل مطرح شده در مناظره دوم ریاست جمهوری واکنش نشون داد.

به گزارش خبرآنلاین،اداره کل روابط عمومی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری درادامه پاسخ به مسائل مطرح شده در مناظره عصر امروز داوطلبان دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کرد که به شرح زیر است: 

 

- جمهوری اسلامی ایران از نظر رشد شتاب علمی هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت تولید علم در بین ۲۵ کشور برتر تولید کننده علم در جهان رتبه اول را داراست.


- تعداد طرح های کلان ملی ۴۷ طرح بوده که از این تعداد ۳۵ طرح ساماندهی و مدیریت شده و ۲۲ طرح به تائید نهایی رسیده و ۱۳ طرح نیز در حال نهایی شدن است و تنها ۱۲ طرح به دلیل نداشتن متقاضی در بخش صنعت و و عدم تامین اعتبار و در نتیجه عدم توان پاسخگویی به نیازهای ملی در حال حاضر اجرایی نشده است.


- شورای عالی عتف در این دولت چهار بار تشکیل جلسه داده وتمام جلسات کمیسیون های دائمی شورای عتف نیز در طی سه و نیم سال گذشته برگزار شده و از مهم ترین مصوبات این شورا می توان به اولویت گذاری طرح های تحقیقاتی، تصویب شرح تفصیلی وظایف شورای عتف، تصویب مناطق ویژه علم و فناوری، داوری طرح های کلان ملی و... اشاره کرد.


- بدیهی است پاسخ کامل و جامع در این خصوص در روز های آینده در سایت خبری وزارت علوم ق رتبه نوآوری جمهوری اسلامی ایران در ابتدای دولت یازدهم ۱۱۳ بود، در حال حاضر دارای رتبه ۷۸ هستیم.

- تعداد شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد در ابتدای دولت یازدهم ۱۱ شرکت بوده که این تعداد در سال ۱۳۹۵ به ۱۱۲۶ شرکت رسیده است.

- میزان صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان در ابتدای دولت یازدهم ۱۴/۱ میلیون دلار بوده که این میزان در سال ۱۳۹۵ به ۲۳۱/۴ میلیون دلار رسیده است.

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 662022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    1 1
    جذب هیات علمی که کاملا متوقف شده است این را راست گفته اند