مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان خرم آباد گفت : هویت دینی و ملی دانش آموزان تنها با ورود و نقش آفرینی معلمان شکل خواهد گرفت

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،خدا نظر دریکوند در در پنجمین روز از هفته بزرگداشت مقام و منزلت معلم در جمع نمازگزاران شهرستان خرم آباد افزود : معلمان چراغ هدایت و راهنمای نسل آینده ساز جامعه برای رسیدن به کمال و بهروزی هستند و نمی توان در مورد سعادت و پیشرفت و یا شقاوت و پسرفت یک جامعه سخن گفت و نقش و جایگاه معلمان را در این سعادت و شقاوت نادیده گرفت . وی تاکید کرد : معلم بیشترین نقش را نهادینه کردن فرهنگ در جامعه دارد و اگر بخواهیم فرهنگ درستی را در جامعه نهادینه کنیم باید به معلم و نقش و جایگاه معلم در جامعه بیشتر و بهتر توجه کنیم .دریکوند بر این نکته تاکید کرد که هر چند در تمام مکاتب و مذاهب معلم جایگاه قابل توجهی دارد و مورد تکریم و احترام قرار می گیرد ولی بهتر و زیباتر از این سخن نمی توان یافت که امام علی (ع) خود را عبدو بنده معلمی می دانند که کلمه ای به ایشان بیاموزد .

وی پاسداشت مقام معلم را پاسداشت علم ؛دانایی و اخلاق برشمردو تصریح کرد : حرمت گذاری به معلم حرمت گذاری به نقش و جایگاهی است که معلم در جامعه ایفا می کند . دریکوند از توجه و اهتمام خانواده ها و برخی مجامع دانشگاهی در تکریم جایگاه معلم تقدیر کردو گفت : اگر این تکریم و تجلیل به وسیله سایر دستگاهها انجام می شد، شاید تاثیر بیشتری داشت و توجه جامعه را به شان و جایگاه معلم بیشتر نمایان می کرد .

وی در ادامه اعتماد افکار عمومی به معلمان را بالاترین سطح عنوان کرد و افزود : تحقیقات و پژوهش های صورت گرفته نشان داده که معلمان در احترام به قوانین و حقوق شهروندی پیشتازی و پیشگامی خود را حفظ کرده اند .

دریکوند آموزش مهارتهای زندگی و حقوق شهروندی به دانش آموزان را یک اصل محوری برشمرد و گفت : دستگاه تعلیم و تربیت ضمن توجه به علوم پایه و دروس نظری هیچگاه از آموزش نقش اجتماعی به دانش آموزان و یادگیری حقوق شهروندی به آنان غافل نبوده و تلاش کرده تا نسلی را تربیت کند که بتوانند در خدمت به دیگران و احترام به حقوق اجتماعی دیگران جامعه گام بردارند . وی تعامل ؛ ارتباط و هم افزایی خانواده ها را در امر تعلیم و تربیت ضروری برشمرد و گفت : باید روش های تربیتی خانه و مدرسه هماهنگ شود تا دانش آموزان دچار دوگانگی تربیتی نشوند .

دریکوند به تفاهم نامه منعقد شده با سازمان فنی حرفه ای اشاره کرد و افزود: با همکاری فنی حرفه ای طرح هر دانش آموز ، یک مهارت اجرا می شود و دانش آموزان در کنار یادگیری دروس متداول با یک فن و حرفه آشنا خواهند شد .

وی به توجه دستگاه تعلیم و تربیت به تحقق شعار سال اشاره کرد و افزود : در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل قریب به یک هزار نفر از مربیان پیش دبستانی جذب آموزش و پرورش شده و در سال تحصیلی جدید هم قریب به 540نفر از طریق آزمون سراسری کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان شده و بیش از 500نفر هم از طریق آزمون استخدامی به عنوان نیروهای پیمانی جذب خواهند شد . دریکوند به کسب 7رتبه برتر در فراخوان پرسش مهر و رتبه برتر کشور در اردوی راهیان نور و عنوان خادم برتر اردوی راهیان نور اشاره کرد و گفت : بیش از 11هزار متر مربع به فضای نمازخانه های استان در سال گذشته افزوده شده است . وی در حوزه فعالیتهای تربیت بدنی به کسب 78مدال برتر در مسابقات ورزشی دانش آموزان کشور و نایب قهرمانی مسابقات ژیمناستیک دانش آموزان سراسر کشور اشاره کرد و افزود : 4سالن ورزشی هم در سال جاری افتتاح شد و ظرفیت سالن های ورزشی آموزش و پرورش در مجموع به 90سالن ورزشی رسید . دریکوند حرمت گذاری به معلم را یک اصل غیر قابل اجتناب شمرد و تاکید کرد : باید نسلی را تربیت کرد که تحمل شنیدن نظر و عقیده دیگران را داشته باشند و به نظرات مخالفیت خود احترام بگذارد . وی به ذکر آیه ای از قرآن کریم اشاره کرد و افزوئد : این نص صریح قرآن کریم است که مومنان کسانی هستند که سخنان مختلف را بادقت گوش می دهند و بهترین سخن را بر می گزینند .

پرداخت بخش قابل توجهی از مطالبات انباشته شده فرهنگیان از سال 89تاکون مطلب دیگری بود که دریکوند به آن اشاره کرد و افزود : با عنایت و توجه دولت تدبیر و امید بیش از 80درصد مطالبات فرهنگیان از قبیل هزینه ازدواج فرهنگیان ، پاداش پایان خدمت ، حق التدریس نیروهای قراردادی و دهها مورد دیگر پرداخت شده است . وی ادامه داد : با وجودی که در سالهای گذشته پاداش پایان خدمت فرهنگیان پیس از سالها در اقساط مختلف واریز می شد ولی امسال پاداش پایان خدمت سال 95 فرهنگیان به صورت کامل به حساب آنان واریز گردید .وی برادری ، رافت ، تحقیق و پژوهش ، خلاقیت و نوآوری را مولفه های مهم در دستگاه تعلیم و تربیت برشمرد و اضافه کرد : تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تایید مقام معظم رهبری است ، در گرو همدلی ، هم زبانی و همکاری همه جانبه همگان با آموزش و پرورش است . دریکوند تصریح کرد : اگر نگاه مثبت به معلم و حرمت گذاشتن به مقام معلم در خانواده ها نهادینه شود می توان به الگو پذیری نسل جوانان از مربیان و معلمان خود امیدوار بود .

وی در پایان سخنان خود از حمایت های بی دریغ نماینده ولی فقیه در استان لرستان تقدیر کرد و گفت : با حمایت و پشتیبانی مدیران و مسئولان ارشد استان باید به دنبال اعتلای نسل جوان و آینده ساز جامعه باشیم . گفتنی است که در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان خرم آباد از 4معلم برگزیده استان به نمایندگی از فرهنگیان و معلمان استان لرستان تجلیل شد .

گفتنی است که مدیر کل آموزش و پرورش لرستان از ساعت 11صبح در برنامه شمیم خدمت همراه با معاونین خود ، مدیران آموزش و پرورش نواحی یک و دو شهرستان خرم آبادو روسای آموزش و پرورش عشایری و زاغه پاسخگویی مسائل و مشکلات نمازگزاران بودند .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 662119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =