ایسنا نوشت: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: تنها دولتی هستیم که اجازه حضور مخالفان در جلسات‌مان را می‌دهیم و این کار به نقدپذیری دولت تدبیر و امید اشاره دارد.

شهیندخت مولاوردی در تالار وحدت دانشگاه تبریزبا اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم اظهار کرد: چهار سال گذشته کشور از نظر سیاست خارجی به بن‌بست رسیده بود و حل این مساله چالش اساسی مردم و دولتمردان بود و امیدی نبود تا این مشکل به این زودی حل شود.

وی افزود: شاه کلید شعار و وعده ی روحانی، آرامش در سیاست، آسایش در اقتصاد و امنیت در فرهنگ بود که تعامل سازنده و موثر با جهان نیز در رأس آن قرار داشت. حجم عظیم آواری که تحویل دولت داده شده بود، باعث شد دولت مسائل را اولویت بندی کند که سیاست خارجی و معیشت در رأس آن بودند. امروزه با عبور از مرحله بحرانی به شرایطی رسیده‌ایم که مدیون رأی زنان و جوانان در خرداد ۹۲ هستیم و «نه» بزرگ به ادامه‌ وضع موجود، برجام را به سرانجام رساند و بازی برد- برد را در برجام داشتیم. تنها کشوری هستیم که با مذاکره و بدون جنگ از فصل هفتم منشور بین‌المللی خارج شدیم. همین یک دستاورد برجام برای ما کافی است.

مولاوردی در ادامه گفت: تنها قوه‌ای که برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تلاش کرد، قوه‌ی مجریه در دولت یازدهم بود و افزایش تولید و اشتغال - که به عنوان یک ابر چالش محسوب می‌شود- جز با عزم ملی امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه‎ زنان و خانواده اظهارکرد: زمان تحویل گرفتن دولت یازدهم با روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی مواجه بودیم. در مرحله نخست سیاست انکار و سرپوش گذاشتن بر آسیب‎های اجتماعی کنار گذاشته شد. زنانه شدن بخش غیررسمی اشتغال، فقر، ایدز و آسیب‎های اجتماعی از مشکلاتی بود که ساماندهی این موارد همت ویژه‎ای را می‌طلبید.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه گفت: آثار تدریجی برجام و گشایش‌هایی که از نظر تجاری و اقتصادی در حال وقوع است و به حوزه‎ی اجتماعی هم خواهد رسید. افت شدید سرمایه‌ اجتماعی،غیر فعال شدن سازمان‎های مردم نهاد - که سبب انسداد اجتماعی مطبوعات و شکاف‎های طبقاتی و جنسیتی شده بود- از میراث‌های دولت گذشته بود که دولت تدبیر و امید در راستای رفع آن اهتمام ورزید.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده عنوان کرد: ارتقا و افزایش اعتماد در سه سطح اعتماد و خودباوری به دولت و اعتماد عمومی و اعتماد نظام به توانمندی‎های زنان از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است. افزایش یک درصدی نرخ مشارکت اقتصادی زنان که اکنون ۱۴ درصد شده، بسیار امیدوارکننده است و شاخص مشارکت اجتماعی، افزایش تمایل زنان به عضویت در انجمن‌ها و وجود ۹۶۷۰ سازمان مردم نهاد نیز از سایر دستاوردها به شمار می‎آیند.

وی افزود: ثبت‎نام ۱۶ زن در انتخابات خبرگان رهبری همچنین سپردن پست‌هایی نظیر سفیر ایران در یک کشور خارجی، سخنگوی وزارت خارجه، معاون استاندار و فرماندار به زنان بخشی از اقدامات دولت در حوزه‌ بانوان بوده است. در این راستا با رعایت عدالت جنسیتی ۳۰۰ فرصت شغلی جدید برای بانوان به وجود آمد. کشور در مسیر تحقق توسعه‎ متوازن قرار گرفته است و رویکرد عدالت جنسیتی را توانستیم به تصویب شورای نگهبان برسانیم.

مولاوردی گفت: با انتخاب مردم در خرداد ۹۲ تندروها ناکام ماندند و امید است مردم فهیم ایران بعد از تجربه‌ تلخ قبلی دوباره دست به انتخاب آگاهانه بزنند.

وی در پاسخ به حواشی سخنرانی و اعتراض مخالفان گفت: تنها دولتی هستیم که اجازه حضور مخالفان در جلسات‌مان را می‌دهیم و این نیز به نقدپذیری دولت تدبیر و امید اشاره دارد.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 663252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =