بی بی سی نوشت: کاخ سفید تایید کرد که باراک اوباما در یکی از دیدارهایش با دونالد ترامپ، پیش از تحویل پست ریاست جمهوری، با او درباره ژنرال فلین صحبت کرده بود.


شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید، درباره صحبت های رئیس جمهوری پیشین و کنونی توضیحی نداد. او فقط به این اکتفا کرد که آقای اوباما در صحبت هایش نشان داد که خیلی "طرفدار ژنرال فلین" نیست.

ژنرال بازنشسته، مایکل فلین، در چند هفته نخست ریاست جمهوری دونالد ترامپ مشاور امنیت ملی او بود. پس از آنکه فاش شد آقای فلین درباره تحریم های آمریکا علیه روسیه با سفیر این کشور در واشنگتن صحبت کرده و اطلاعات نادرستی راجع به موضوع صحبت هایش به معاون آقای ترامپ داده از کار برکنار شد.

شبکه تلویزیونی NBC در گفتگویی با دستیاران آقای اوباما در زمان ریاست جمهوری خبر داده بود که رئیس جمهوری پیشین در دیداری که پیش از تحویل پست ریاست جمهوری با آقای ترامپ داشته به او هشدار داده بود که از مایکل فلین برای پست مشاور امنیت ملی استفاده نکند.

سخنگوی کاخ سفید می گوید که روز دهم نوامبر (دو روز پس از انتخابات آمریکا) آقایان ترامپ و اوباما در کاخ سفید دیدار کرده و آنجا درباره ژنرال فلین صحبت کرده اند.
در پی خبرساز شدن ماجرای ملاقات ژنرال فلین با سفیر روسیه، دونالد ترامپ و سخنگوی کاخ سفید سعی کردند که بخشی از تقصیر را به گردن دولت آقای اوباما بیندازد. شان اسپایسر روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که این دولت پیشین آمریکا بود که صلاحیت امنیتی آقای فلین را تایید کرده بود. آقای ترامپ هم در توییتی از سابقه کاری آقای فلین در دولت باراک اوباما نوشت.

باراک اوباما در سال ۲۰۱۴ میلادی آقای فلین را از ریاست دستگاه امنیتی دفاعی آمریکا کنار گذاشته بود. ژنرال فلین هم پس از آن از منتقدان سرسخت سیاست های دولت آقای اوباما به خصوص در امور مربوط به سوریه شده بود.

بعد از ظهر دوشنبه دو مقام پیشین آمریکا درباره نقش روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا به سوالات اعضای یک کمیته سنای آمریکا پاسخ دادند. سلی ییتز، که در دوره انتقالی سرپرستی وزارت دادگستری را داشت و جیمز کلپر، که ریاست دستگاه های امنیتی آمریکا را عهده دار بود در کمیته قضایی سنا حاضر شدند.

سلی ییتس به اعضای کمیته قضایی مجلس سنا گفت که به دولت ترامپ خبر داده بود که مایک فلین در برابر باج خواهی احتمالی روسیه نقطه ضعف دارد و این که اظهاراتش مبنی بر این که درباره آینده تحریم های‌ آمریکا با مقامات روسیه گفتگو نکرده صحت نداشته است.

او گفت با این حال ۱۸ روز طول کشید که آقای ترامپ مایک فلین را از سمت مشاور امنیت ملی برکنار کند.

کمیته هایی در مجالس نمایندگان و سنای آمریکا مشغول بررسی نقش روسیه در انتخابات این کشور هستند.

آقای ترامپ صبح دوشنبه نوشت که در سنا باید از خانم ییتز بپرسند چرا مسائل مطرح در وزارت دادگستری و پلیس فدرال آمریکا به رسانه ها درز می کند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 663410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =