رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر با بیان اینکه تکدی گری را باید آبستن معضلات اجتماعی متعدد قلمداد کرد، گفت: اکثر بررسی های انجام شده، از رابطه بین گدایی و اعتیاد، بزهکاری و... حکایت می کنند.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، محمد صادق باغستانی اظهار داشت: دین مبین اسلام با تحریم ربا و تراکم بی جهت ثروت و فعالیت ها و کوشش های نازا و عقیم، «تکدی » را به عنوان یکی از کسب های منفور اعلام کرده و آن را سخت مورد سرزنش قرار داده است.

این مسئول با بیان اینکه دلایلی مانند فقر مادی و ناکامی اقتصادی، فقر فرهنگی، اعتیاد، رخوت و سستی، مهاجرت، معلولیت، بی مهری و غیره ممکن است موجب شود که جوان یا سالمندی به گدایی روی آورد، گفت: گاهی حتی کمبود درآمد در بعضی از مشاغل و بالا بودن هزینه زندگی نیز ممکن است چنین عارضه ای را پدید آورد و به دنبال آن شخص به گروه های بزهکار بپیوندد و به انواع انحرافات اجتماعی روی آورد.

وی افزود: "اسلام " دستور داده است که مردم تن به مذلت و خواری ندهند، خود را زبون و پست نکنند، دست گدایی به این و آن دراز ننمایند، تا می توانند زیر بار منت کسی نروند و چیزی خواهش نکنند .

وی با تاکید بر اینکه تکدی گری، به تنهایی، عامل انحرافات آنها نیست بلکه بسیاری از علل دیگر در پدید آمدن این وضع دخالت دارند، گفت: آنچه که امروز بسیاری را بر آن داشته تا به مقابله با این پدیده بپردازند، سوء استفاده از این طریق و تبدیل شدن به کسب و کار سودجویان است که به شدت از سوی متولیان امر در حال پیگیری و حل این معضل قرار گرفته است.

باغستانی اظهار داشت: در سال های اخیر در بحث ساماندهی و جمع آوری متکدیان شاهد اقداماتی از سوی نیروی انتظامی، بهزیستی، شهرداری و دیگر دستگاه های متولی بوده ایم که در این راستا بطور کلی نتیجه دلخواه حاصل نشده است و البته این اقدامات و طرح ها در حال حاضر تشدید یافته و با جدیت بیشتری در حال انجام است.

رئیس کمیسون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج خاطر نشان کرد: قطعا بخشی از برنامه‌های مقابله با معضلاتی همچون تکدی‌گری به خود شهروندان مربوط می‌شود، افکار عمومی برای عدم کمک به متکدیان حرفه‌ای باید آماده باشد ضمن آنکه کمک رسانی به افراد نیازمند از طریق موسسات خیریه باید نهادینه شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 663836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =