نشست جمعی از بانوان فعال اقتصادی، نمایندگان اصناف، اتحادیه ها، اتاق بازرگانی و کارآفرینان در دفتر امور بانوان استان البرز بمنظور بررسی راهکارهای همکاری مشترک و بهره مندی هر چه بیشتر از ظرفیت بانوان تشکیل شد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، نقش زنان در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و همچنین ایفای نقش در عرصه های مختلف پس از پیروزی انقلاب تعیین کننده بوده است. ظرفیت های بزرگی از جمله زنان کارآفرین و خیر در حوزه زنان در جامعه داریم که معرفی این افراد برای ایجاد انگیزه بیشتر نزد بانوان برای فعالیت های گسترده تر در عرصه های مختلف حرکتی بوده که گام های آن از این دولت برداشته شده است.
به همین منظور دفتر امور بانوان و خانواده استانداری البرز بمنظور شناسایی بانوان کارآفرین نشست مشترکی را ترتیب داد تا ضمن احصا توانمندی ها،راهکارهای بهره مندی از ظرفیت های بررسی شود.
مشاور استاندار در امور بانوان و خانواده استانداری در دیدار مشترک با جمعی از بانوان کارآفرین و فعالان اقتصادی با اشاره به نامگذاری سال مبنی بر"اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال"، گفت: در جهان رقابتی امروز٬ کارآفرینی یکی از عوامل موثر در پیشرفت کشورهای در حال توسعه می باشد و نقش زنان کارآفرین در چنین محیط رقابتی بسیار چشمگیر است و در سالجاری که این مهم مورد تأکید قرار دارد بانوان کارآفرین باید بیش از بیش در عرصه های مختلف نقش آفرینی داشته باشند.
وی افزود: فراهم نمودن بستر لازم بمنظور افزایش انگیزه و علاقمندی زنان به سمت کارآفرینی با استفاده از اجرای برنامه های حمایتی دولت نیز نقش بسیار اساسی در افزایش تعداد بانوان کارآفرین کشورها ایفا می کند.
مشاور استاندار در امور بانوان و خانواده تصریح کرد: ایجاد فضای هم فکری و همکاری میان زنان علاقه مند صادرکننده و کارآفرین با هدف افزایش اشتغال بانوان در راستای توسعه صادرات ازجمله اهداف این دیدارها است.
وی افزود: همچنین رویکرد کسب مهارت ها و دانش لازم بانوان صادرکننده جهت حضور و نفوذ بیشتر در بازارهای هدف صادراتی پیش بینی شده است که می تواند تجربه متمایزی در توسعه محصولات صادراتی در این استان باشد.
ابوالحسنی در دیدار با بانوان فعال اقتصادی و کارآفرین گفت: تعامل با بانوان فعال اقتصادی منتهی به تعامل و شناخت ظرفیت های بانوان در حوزه ی تجارت، سرمایه گذاری و بازاریابی و همچنین فراهم سازی بسترهای لازم برای همکاری مشترک منتهی خواهد شد.
وی ادامه داد: بانوان کارآفرین فعال و بنگاه های صادراتی باید هر چه بیشتر رونق و توسعه یابد.
در این نشست راهکارهای حضور پر رنگ تر بانوان در عرصه های اقتصادی با طرح ایده های نو به تبادل نظر گذاشته و راهکارهای همکاری مشترک بررسی شد.
هدف از تشکیل جلسه هم اندیشی بانوان در حوزه ی فعالیت های اقتصادی مختلف و امکان سنجی ظرفیت بانوان استان و همچنین فراهم سازی بسترهای لازم برای این فعالیت های اقتصادی بود.
حاصل این نشست برقراری تعامل میان بانوان کارآفرین و فعال در عرصه های اقتصادی و تجاری بود. در این دیدار مشترک،ضمن بررسی موانع پیش روی فعالیت بانوان در این عرصه با ارائه ی راهکارها بررسی شد و برنامه ی آموزشی برای بهبود فضای کسب و کار و مهارت آموزی مورد بررسی قرار گرفت.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 663840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =