مدیرعامل سازمان پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری ارومیه گفت: طی ۵ ماه گذشته ، ۴۰۰ نفر متکدی از سطح شهر ارومیه جمع آوری شده است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، بهروز فریورنیا، مدیر سازمان پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری ارومیه با بیان اینكه این تعداد متكدیان بعد از جمع آوری به مددسرای شهرداری ارومیه انتقال داده شده اند، اظهار كرد: مددسرا با هدف جمع آوری، ساماندهی متکدیان، حفظ منظر شهری توسط شهرداری ارومیه ساخته شده است كه متكدیان بعد از اسكان و تشكیل پرونده به مراجع زیربط انتقال داده می شود.

وی افزود: دواكیپ گشت سیار در سطح شهر ارومیه جمع آوری متكدیان را بر عهده دارند.

فریورنیا با اشاره به دستگیری سركردگان متكدیان در ارومیه، بیان كرد: طی یك عملیات منسجم با همكاری پلیس، سركرده ۳ باند متكدیان دستگیر و در بازجویی هایی به عمل آمده اعتراف كردند كه تعداد ۲۳ نفر كودك را بر سر چهار راهها گمارده و از هركدام روزانه مبلغ ۲۰ هزار تومان اخذ، كه بهمراه پرونده متشكله تحویل مقامات قضایی شد.

وی بیان كرد: مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری ارومیه اجازه نخواهد داد عده ای سودجو با سوء استفاده از احساسات مردم و انجام اعمال غیرقانونی و تکدی گری در سطح شهر، سیمای شهری را دچار خدشه كنند و باعث ایجاد مزاحمت برای شهروندان و معضلات و مشکلات عدیده ای را برای شهر بوجود آوردند.

مدیر سازمان پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری ارومیه از شهروندان در خواست كرد در راستای ایجاد شهری بدون تخلف از پرداخت هرگونه وجه و یا کمک به متکدیان خودداری و کمک های خود را به نهادهای خیریه و حمایتی ارائه تا به دست نیازمندان واقعی برسد، چرا که این امر باعث کاهش فعالیت اشخاص سودجو در زمینه تکدی گری می شود و تأثیر پیشگیرانه در بروز تخلفات شهری دارد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 663880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =