اپل غول خودروهای الکتریکی جهان را می‌خرد؟/تسلا در لیست خرید تیم کوک

تسلا موتورز را به خاطر تولید خودروهای الکتریکی یا برقی معروفش دیگر همه در جهان می‌شناسند. مجموعه مالی و بانکی سیتی گروپ اما در گزارشی اعلام کرده که این غول بزرگ در فهرست خرید اپل قرار دارد و این مقام‌های این شرکت می‌خواهند برای تصاحب آن نقشه بکشند.

به گزارش خبرآنلاین،تحلیلگرات سیتی‌گروپ اعلام کرده‌اند که اپل ۲۲۰ میلیارد دلار برای خریدها و سرمایه‌گذاری خود در اختیار دارد و به بر اساس شنیده‌ها تسلا در کنار نتفلیکس و والت دیزنی از جمله شرکت‌هایی هستند که اپل چشم به تصاحب آنها دوخته است. بیشتر منابع مالی اپل در خارج از آمریکاست. تخمین زده می‌شود که بیش از 90 درصد منابع اپل در خارج از آمریکا سرمایه‌گذاری شده اما با توجه به سیاست‌های جدید دونالد ترامپ، شاید شرکت‌های چندملیتی منابع مالی خود را وارد آمریکا کرده و در مقایسه با نرخ مالیات 35 درصد کنونی تنها مالیات 10 درصدی پرداخت کنند؛ بنابراین شاید اپل حدود 220 میلیارد دلار سرمایه‌ی خود را وارد آمریکا کند و از این فرصت نهایت استفاده را ببرد و دست به یک خرید بزرگ بزند. 

شرکت تسلا موتورز در سال ۲۰۰۳ توسط مارتین ابرهارد، جفری استرابل و ایلان ماسک تاسیس شد. ایلان ماسک هم‌اکنون به‌عنوان مدیر عامل اجرایی و رییس هیئت مدیره تسلا موتورز فعالیت می‌کند. سهام تسلا در بازار بورس نزدک معامله می‌شود.

اما در مقابل گروهی دیگر توان اپل برای خرید تسلا موتورز را زیر سوال می‌برند. در آوریل سال ۲۰۱۷ گروه خودروسازی برای با پیشی گرفتن از شرکت جنرال موتورز ارزشمندترین شرکت خودروسازی در بازار بورس سهام در آمریکا (نزدک) شد. به طوریکه ارزش کل سهام تسلا به رکورد ۵۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رسید و از ارزش سهام ۴۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری جنرال موتورز بالاتر رفت. علت این رشد سهام، افزایش محبوبیت خودروهای الکتریکی، بهبود عمر باتری‌های آنها و تقاضا برای خرید این نوع خودروها بوده است. هم اکنون تنها، ارزش سهام دو شرکت گروه فولکس‌واگن آلمان و تویوتا ژاپن بالاتر از این شرکت قرار دارد.

۵۴۵۴

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 663924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    4 0
    کلش رو میخوام. برام بخرین