۰ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴

رئیس سازمان محیط زیست گفت: دریاچه ارومیه ثروت و سرمایه ای که باید برای حفظ آن گام برداریم.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، معصومه ابتکار روز پنجشنبه در کارگروه احیای دریاچه ارومیه در تبریز گفت: اصلاح میانگذر موجود بر روی دریاچه نیز باید مبتنی بر مطالعات علمی انجام شده و با حداقل تاثیر منفی بر روی دریاچه باشد.

وی افزود: دریاچه ارومیه ثروت و سرمایه ای است که به دلایل متعدد در یک دوره ای مورد بی توجهی قرار گرفت و تا پای مرگ و از دست رفتن این سرمایه رفتیم.

رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: زنگ خطری نیز برای دریاچه ارومیه به صدا در آمده بود تا در سال ۱۳۹۲ مورد توجه ویژه دکتر روحانی قرارگرفت و جزو وعده های انتخاباتی ایشان شد.

ابتکار گفت:  با اینکه خیلی ها می گفتند این مرده را نمی شود دیگر زنده کرد و پیشنهاد کردند از منابع دریاچه استفاده شود، ولی بسیاری از کارشناسان بر اساس یافته های علمی و اقدامات سایر کشورها معتقد بودند که این دریاچه با نگاه علمی قابل احیا است .

وی افزود: آقای روحانی آن نگاه را انتخاب کردند و با اراده ای که در بین مردم و مسولان منطقه شکل گرفته بود، این مساله از اولین جلسه دولت مورد تاکید قرار گرفت و یک مجموعه علمی بسیار خوبی تشکیل شد.

وی اضافه کرد: مطالعات انجام شده توسط مراکز دانشگاهی و مشاوران بین المللی انجام شد و یک طرح جامع و فرابخشی و بلند مدت این طرح شکل گرفت و امروز که کمتر از سه سال از اجرای این طرح می گذرد، بر اساس شاخص ها ارزیابی وضعیت بهبود دریاچه رو به پیشرفت است.

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 664275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =