ورود پرحاشیه نامزدها به مناظره فینال‎/ قالیباف وزرای کابینه را ۴درصدی خواند/ جهانگیری: کسی شعار ندهد

شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری، عصر امروز بار دیگر با اسکورت ویژه‎ای به ساختمان صداوسیما آمدند تا در سومین مناظره انتخاباتی با موضوع اقتصادی شرکت کنند.

به گزارش خبرآنلاین، نخستین نامزدی که وارد محوطه رسانه ملی شد، اسحاق جهانگیری بود. او با خودرو دنا وارد شد و قائم مقام صداوسیما از او استقبال کرد.

وی در پاسخ به سوالی که می‌پرسید این مناظره مهم است یا دو مناظره قبلی؟، گفت: مناظره‎ها به گونه‎ای طراحی شده که به جای ارائه برنامه نامزدها به بیان وعده‎ها پرداخته می‎شود. امیدوارم در مناظره امروز بیشتر به برنامه‎ها پرداخته شود. برنامه که فقط شعار نیست. باید برنامه رسیدن به این هدف، تیم کاری و راه‎های دستیابی به آن پرداخته شود. امیدوارم دوستان شفاف برنامه‌هایشان را بگویند و شعارهایشان را بگذارند برای سخنرانی‎ها.

جهانگیری در پایان این مناظره را جدی تر از دو مناظره قبل دانست. عبدالعلی عسکری رئیس صداوسیما هم به استقبال او آمد و جهانگیری با لبخند به او گفت که مثل همیشه شاگرد اول شدم! اشاره او به این موضوع بود که غالبا زودتر از دیگر نامزدها به صداوسیما می‎رسد.

سیدمصطفی هاشمی‎طبا دومین نامزدی بود که وارد رسانه ملی شد. او نیز همچون جهانگیری با سه خودرو آمده بود و یک ال نود سفید پیاده شد.

از او هم پرسیده شد که این مناظره را مهمتر می‎داند یا موارد قبل را که در پاسخ گفت: من هر سه مناظره را مهم می‎دانم البته چون این مناظره فینال است، حتما مهمتر است.

از او درباره اشتغال جوانان هم پرسیده شد که گفت: مسائلی که من مطرح می کنم برای استقلال و سربلندی ایران در درجه اول است که در روزهای گذشته نیز مورد تاکید رهبری قرار گرفت. خوشحالم که برنامه و اولویت من این بوده است. اشتغال و موارد دیگر را بر اساس برنامه اقتصاد مقاومتی انجام می‎دهم.

هاشمی‎طبا پس از آنکه با استقبال رئیس سازمان صداوسیما روبرو شد؛ بی آنکه به موضوع سومین مناظره اشاره کند با لبخند گفت: اگر بار گران بودیم، رفتیم!

در ادامه سیدمصطفی میرسلیم وارد صداوسیما شد. او با همراهی پنج خودرو به رسانه ملی آمده بود و از سمند پیاده شد.
او در گفت و گوی کوتاهش پیش از ورود به ساختمان صداوسیما مهمترین گرفتاری کشور را اشتغال جوانان خواند و ابراز امیدواری کرد که پیشنهادات خوب و قابل اجرایی برای این موضوع از سوی تمامی نامزدها مطرح شود و بعد هم نامزد پیروز پای آن بایستد. .

او هم که این مناظره را مهمتر از موارد قبلی می دانست با همراهی قائم مقام صداوسیما به راهرو استقبال رفت و با عسکری مصافحه کرد.


چهارمین نامزدی که به صداوسیما آمد، محمدباقر قالیباف بود. او برخلاف دو مناظره پیشین که با حدود 5 خودرو می‎آمد این بار با دو خودرو وارد شد و شخصا از خودرو سمند سفید رنگی خارج شد.

شهردار تهران هم با همان سوالات تکراری روبرو شد و در حالیکه هر سه مناظره را مهم می‎خواند، گفت: در مناظره دوم پیشنهادی دادم که هزینه‎اش را در این یک هفته دادم! نمی‎دانم چهاردرصدی ها دستور تشکیلاتی داشتند یا نه ولی برخی وزرای کابینه وارد شدند  و جواب دادند! هر گاه بحث تحول اقتصادی مطرح شود، منافع چهار درصدی ها به مخاطره می افتد و واکنش نشان می‎دهند. امیدوارم حال که مهمترین چالش امروز کشور مسائل اقتصادی است، کسی حاشیه نرود و به جاده خاکی نزند و درباره مسائل اقتصادی سخن بگویند.

او در پاسخ به سوالی درباره کابینه‎اش و اینکه آیا از دیگر نامزدها استفاده خواهد کرد یا نه؟، گفت: قطعا شایسته سالاری مبنای کار ماست و کابینه آینده باید با تجربه و جوان باشد.


حجت الاسلام ابراهیم رئیسی پنجمین نامزدی بود که وارد صداوسیما شد. او هم همچون قالیباف تعداد خودروهای اسکورتش را کاسته بود و تنها با دو خودرو وارد محوطه رسانه ملی شد. او از یک خودرو دنا پیاده شد و مورد استقبال قائم مقام رییس این سازمان قرار گرفت.
او هم با بیان اینکه در این مناظره ها مردم با عملکرد دولت آشنا شده و برنامه دیگر نامزدها را می‏‎شنوند؛ همه آنها را مهم خواند و ادامه داد: البته چون مساله اقتصاد با معیشت مردم در ارتباط است و مساله روز است، این مناظره به نظر مهمتر می‏‎رسد.

رئیسی در مراسم استقبال از سوی عسگری از زحمات صداوسیما در این ایام تشکر کرد.


حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، همچون دو مناظره پیشین آخرین نامزدی بود که به صداوسیما آمد. او نیز با چهار خودرو وارد شد و از یک پرشیای بژ خارج شد و مورد استقبال قرار گرفت.
او نیز در جمع خبرنگاران، این مناظره را به جهت آخرین بودنش و موضوع اقتصادی آن مهم خواند و گفت: در این مناظره نامزدها به سوابقشان اشاره کنند که قبلا چه کرده اند و چه فعالیت اقتصادی ای داشته اند و منابع وعده هایشان را هم بگویند که از حقوق چه کسی می زنند تا منابع شعارهایشان را تامین کنند! اگر مناظره شفافی برگزار شود، به مردم در تصمیم گیری کمک خواهد کرد. 

 روحانی که پس از استقبال عسگری وارد اتاق نامزدها شد با دیگران مصافحه کرد و در کنار جهانگیری و هاشمی طبا نشست. در مقابل او میرسلیم نشسته بود. قالیباف و رئیسی در اتاق گریم بودند و دقایقی بعد به این جمع پیوستند.


قاضی‎زاده هاشمی عصو کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات خطاب به شش نامزد در این اتاق گفت که مردم انتقاداتی داشته و خواسته‎اند به خود سوالات پاسخ داده شود. او همچنین از اعتراضات برخی نامزدها به این کمیسیون خبر داد و خواستار شد تا نامزدها منطبق بر قانون به بیان نظراتشان بپردازند تا حقی ضایع نشود.

در ادامه قرعه کشی میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم برگزار شد. بر اساس قرعه کشی انجام شده، ترتیب حضور این شش نامزد در استودیو مناظره از این قرار است: هاشمی ‎طبا، قالیباف، میرسلیم، روحانی، جهانگیری و رئیسی.

قالیباف که در مناظره اول و دوم شماره‎اش یکی بود و به شوخی گفته بود "حرف مرد یکی است" با این کنایه جهانگیری روبرو شد که به اون گفت: این بار شماره‎تان تغییر کرد!

گفتنی است به هر یک از شش نامزد در مناظره امروز دو دقیقه فرصت بیشتر تخصیص خواهد یافت.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 664625

برچسب‌ها