ایسنا نوشت: سخنگوی ستاد حسن روحانی در نشست خبری از مناظره دو به دو نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و مناظره سوم کاندیداها توضیحاتی ارائه داد.

محمدعلی وکیلی، با اشاره به مناظره روز گذشته تأکید کرد:  روحانی آماده مناظره دو به دو با قالیباف و رئیسی است و نمایندگان ستاد روحانی از مدت‌ها پیش برای مناظره‌ با نمایندگان رقبا اعلام آمادگی کردند. ما فکر کردیم صداوسیما این فرصت می‌دهد ولی به رغم آمادگی نمایندگان ستاد روحانی این امکان فراهم نشده است.

وی افزود: رئیسی فرار رو به جلو داشت و همانطور که دیروز روحانی و جهانگیری به صراحت گفتند ما با رئیسی و قالیباف به عنوان شخص مناظره نمی‌کنیم بلکه به عنوان وارث هشت سال دولت آقای احمدی نژاد مناظره می‌کنیم.

سخنگوی ستاد روحانی با بیان اینکه رقیب بازنده اخلاق، بی‌برنامگی و گرفتار شعارزدگی است، گفت: پایان مناظره آغاز پیروزی آقای روحانی بود. آنچه برای ما مهم و اصل است با توجه به منافع ملی مشارکت حداکثری است که خواست رهبری نیز بوده است. همه تمهیدات ستاد آقای روحانی و تیم ایشان نیز بیش از تعصب روی نامزد خود بر رفع موانع مشارکت حداکثری و ترغیب مردم به مشارکت است. زیرا این امر تأمین کننده منافع ملی کشور خواهد بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: همانطوری که از رقبا بی‌اخلاقی دیدیم بعید نمی‌دانیم که برخی هوادارنشان هم مثل نامزدهایشان کف خیابان رفتار پرخاشگرانه و ساختارشکنانه داشته باشند. لذا از همه ستادها و طرفداران آقای روحانی در سراسر کشور تقاضا داریم به این دام گرفتار نشوند. متانت آقایان روحانی و جهانگیری در مناظره باید سرلوحه متانت طرفداران ایشان در کف خیابان باشد. مرز ما اخلاق، ‌منافع ملی کشور و حریم قانونی است و از هر رفتار غیرقانونی پرهیز داریم. لذا تمام ستادها باید در چارچوب قانون رفتار کنند. اما در عین حال باید از هشدارهای احساسی که فضا را مخدوش و دل مردم را خالی می‌کند نیز پرهیز کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره مالیات آستان قدس رضوی گفت: این مطالبه از دیر زمان مطرح بود که دسترسی به مردم عادی،‌ شرکت‌ها و بخش خصوصی برای گرفتن مالیات آسان است. اما در بخش‌های دیگر فرار مالیاتی وجود دارد. این استدلال که خودمان مالیات را محاسبه می‌کنیم و آن را به‌جا هزینه می‌کنیم می‌تواند برای مردم هم وجود داشته باشد. اگر هر موسسه و بنیاد عام بخواهد بگوید خودمان مالیات را وصول می‌کنیم و محل هزینه آن را تشخیص می‌دهیم درست نیست. چرا مردم این کار را نکنند؟ این نگاه به مالیات مانند نگاه به خمس و زکات است در حالی که مالیات حق حکومت است و چنین رویکردی اداره کشور را با اختلال مواجه می‌کند. لذا برای حفظ انسجام ملی و شکل‌گیری دولت مدرن نمی‌توان چنین روش‌های سنتی در پیش گرفت.

وی درباره موضوع املاک نجومی نیز خاطرنشان کرد: آنچه آقای جهانگیری راجع به املاک نجومی گفت از موضع فرمانده اقتصادی مقاومتی و رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بود. ایشان اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای دارند. طنز ماجرا اینجا است که قالیباف مدعی است که املاک نجومی که میانگین قیمت آنها بالای 10 میلیارد تومان است را به رفتگرها داده است. این افراد جزو زحمتکش‌ترین اقشار جامعه هستند و می‌توانند قضاوت کنند که املاک به کدام یک از آنها داده شده است.

وکیلی با اشاره به نمایش تصاویری از سوی قالیباف به عنوان اسنادی علیه روحانی و جهانگیری اضافه کرد: ملت ایران متوجه شدند که سقف این تهدید و رجزخوانی دو سند از دو زمینی است که یکی در سال 78 به قیمت روز به آقای جهانگیری و دیگری در سال 67 بعه قیمت روز به قای روحانی فروخته شده است. آقای قالیباف اذعان کرد که آنچه که روحانی و جهانگیری دارند همین دو زمین است. البته آقای قالیباف توضیح نداد که سهم ایشان در طرقبه و وضع خویشاوندانش چگونه است. در حالی که باید درباره موضوع پدیده و برخی خیریه‌ها توضیحات کافی بدهد.

29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 664969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =