سازمان ملی استاندارد ایران، ادعای یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری درخصوص عدم حمایت دولت از تولید خودروی برقی ساخت داخل را رد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، پیمان پیرایش، مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی با اشاره به حمایت دولت یازدهم از طرح های ابتکاری و نوآورانه مانند تولید خودروی برقی، اعلام کرد: محصول مورد اشاره نوعی موتورسیکلت برقی چهارچرخ است و اطلاق خودرو به این محصول صحیح نیست.

پیرایش با بیان اینکه انجام فرآیندهای قانونی و اخذ مجوز از مراکز ذیصلاح برای همه تولیدات الزامی است ، افزود: از آنجایی که در آیین نامه پلیس راهور محصولی با عنوان موتورسیکلت برقی چهارچرخ وجود نداشت، شماره گذاری این وسیله نقلیه و تولید انبوه آن با مشکل قانونی مواجه شده بود.

وی در همین زمینه گفت: سازمان ملی استاندارد ایران با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تغییر و تصحیح آیین نامه مذکور با پلیس راهور همکاری کرد تا زمینه شماره گذاری این موتورسیکلت فرآهم آید.

مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی با تاکید بر اینکه ، این محصول موتورسیکلت چهارچرخ برقی است و نه خودوری برقی ، اذعان داشت: تاکنون هیچ درخواستی برای دریافت تایید نوع  خودروی برقی در کشور اعلام نشده است و محصول فوق نوعی موتورسیکلت چهارچرخ است که فقط اجازه تردد درون شهری را اخذ می کند.

وی با اشاره به حمایت سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان یک نهاد دولتی از تولید داخل اظهار داشت: استانداردهای ملی ایران برای تولید چهارچرخ برقی، موجود است و برای تاییدنوع این محصول هیچ مشکلی از سوی این سازمان وجود ندارد.

مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی درباره همکاری سازمان ملی استاندارد ایران با تولیدکننده این محصول افزود: سازمان ملی استاندارد ایران تاکنون 3 تایید نوع برای موتورسیکلت برقی دوچرخ را صادر و 2 موتورسیکلت برقی دوچرخ نیز در حال طی کردن مراحل قانونی برای دریافت تایید نوع هستند و این سازمان برای صدور مجوز تایید نوع جهت تولید انبوه موتورسیکلت چهارچرخ نیز طبق قانون هیچ محدودیتی را ندارد.

پیرایش با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران همواره از تولیدات نوآورانه ای که منجر به حل مسائل زیست محیطی و افزایش تولید و اشتغال می شوند حمایت می کند، تاکید کرد: موتورسیکلت برقی چهارچرخ مذکور در حال انجام آزمایش های مورد نیاز برای اخذ تاییدنوع است و تولیدکننده می تواند به محض تکمیل مدارک، محصول خود را با توجه به توانایی و امکاناتش تولید کند. 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 665351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    2 0
    چه خوب. موتور سیکلت ها برقی بشن خیلی به وضعیت هوا کمک می کنه.