این نمایشگاه شامل 40 طرح و کاریکتاتورهای سیاه و سفید، رنگی و کلاژمن خواهد بود

کامبیز درمبخش طراح، گرافیست و کاریکاتوریست معروف ایرانی که تاکنون در بیش از 30 نمایشگاه گروهی و انفرادی در داخل و خارج از کشور شرکت کرده و جوایز مختلف بین‌الملی را ازآن خود کرده، این روزها مشغول آماده کردن مجموعه‌ای از طرح‌ها و کاریکاتورهایش برای برپایی نمایشگاهی در گالری هفت ثمر است. این نمایشگاه که درمبخش هنوز نامی برای آن انتخاب نکرده، هفدهمین نمایشگاه او پس از بازگشت و اقامت مجدد در ایران است.

کامبیز درمبخش در گفت‌وگو با خبر گفت: در این نمایشگاه که شامل 40 طرح و کاریکتاتورهای سیاه و سفید، رنگی و کلاژمن خواهد بود بخشی از طرح و کاریکاتورهای آن را در فروردین ماه سال جاری و باقی طرح‌ها را در اردیبهشت ماه به پایان خواهم رساند. به گفته این کاریکاتوریست، طرح و کاریکاتورهایش در نمایشگاه هفت ثمر در قطع A3 به نمایش گذاشته خواهند شد. درمبخش هنوز برای این نمایشگاه نامی انتخاب نکرده است و قصد دارد آثار ارائه شده در نمایشگاهش را برای فروش بگذارد.

درمبخش در سال گذشته بیشتر وقت خود را صرف ساخت مجموعه انیمیشن دلقک‌ها کرده است. «دلقک‌ها»‌ که شخصیت محوری آن، همان کاراکتر معروف کاریکاتورهای مطبوعاتی درمبخش است، چهاربخش (اپیزود) با نام‌های «مکعب»، «کشتی کاغذی»، «چمدان» و «بندباز» دارد. این انیمیشن‌ها، داستانی خطی و بسیار ساده را روایت می‌کنند، چندان که مخاطب در مواجهه با آنها، داستان‌های پنهان در کاریکاتورهای مطبوعاتی این هنرمند را به یاد می‌آورد؛ داستان‌هایی که سعی در القای مفهومی اجتماعی یا احساسی دارند. در ساخت این مجموعه برای مرکز مطالعات و تولیدات انیمیشن حوزه هنری پسرش رامین درمبخش نیز همکاری داشته است.

درم‌بخش درباره همکاری مجدد خود با حوزه هنری برای ساخت انیمیشن می‌گوید: قرار است همکاری با این مرکز برای ساخت انیمیشن را ادامه دهم. هم‌اکنون نیز چند سوژه مختلف به مرکز پیشنهاد کرده‌ام که این سوژه‌ها در حال بررسی هستند و با قطعی شدن آنها به احتمال زیاد کارم را در این زمینه از اوایل تابستان دنبال خواهم کرد. کامبیز درمبخش که متولد 1321 شیراز از 15 سالگی فعالیت مطبوعاتی خود را با مجله سپید و سیاه آغاز کرد و قریب به 47 سال سابقه مطبوعاتی دارد، او در 18 سالگی راهی آلمان شد و مدت 22 سال در این کشور اقامت داشت. فعالیت مستمر او در مطبوعات معروف آلمان و جوایز مختلفی که از آن خود کرد نام او را در عرصه بین‌المللی بر سر زبان‌ها انداخت. او از 5 سال پیش که به ایران بازگشته است، فعالیت خود را با برگزاری 16 نمایشگاه و انتشار چند کتاب پررنگ‌تر کرده است.

سال گذشته از درمبخش کتاب‌هایی با نام‌های "میازار موری که دانه کش است"، "دفتر خاطرات فرشته ها" و"اگر داوینچی مرا می‌دید، هیچ وقت مونالیزا را نمی‌کشید" توسط انتشارات افق منتشر شده است. کتاب "اگر داوینچی مرا می‌دید مونالیزا را نمی‌کشید" در مدت زمانی کوتاهی نایاب شد. قرار است این 3 عنوان کتاب در قالب یک بسته فرهنگی از سوی نشر افق در نمایشگاه کتاب عرضه شود. همچنین 25 کتاب این کاریکاتوریست مراحل پیش تولید و تولید را سپری می‌کنند. برخی از این کتاب‌ها قرار است از سوی نشر افق منتشر شود. محور برخی از طرح‌های منتشر نشده کامبیز درمبخش آلودگی هوا و محیط زیست است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 6662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =