رییس ستاد انتخابات استان از گزارش چندین تخلف انتخاباتی سازمان یافته در استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، سعید شبستری خیابانی از تخلف چند نفر ار روحانیت در استان نیز خبر داد و گفت: پرنده تخلفات این افراد نیز به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شده است.

شبستری گفت: قراینی وجود دارد که تعدادی از روحانیون توسط یکی از دستگاه های دولتی به صورت سازمان یافته به شهرها و روستاهای مختلف استان برای تبلیغات کاندیدای مورد حمایت خود اعزام شده که فعلا در حال بررسی هستیم و پس از تکمیل مستندات به شدت برخود می کنیم.

وی همچنین از ارتکاب 47 فقره تخلف توسط نیروهای نظامی و انتظامی در برخی روستاها و شهرهای کوچک استان خبر داد و افزود: گزارشاتی مبنی بر سازمان یافته بودن این اقدامات دریافت کرده ایم که مستندات مربوطه را به به ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی ارجاع داده ایم تا از طریق دادستان انتظامی برخورد شود.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی اظهار کرد: تخلف انتخاباتی نیروهای نظامی و انتظامی مخالف با بند  16 سیاست ها ابلاغی رهبری است که دخالت نیروهای نظامی را در انتخابات به شدت منع کرده است و در این رابطه اقدامات خود را به عنوان ستاد انتخابات استان و به عنوان مجریان انتخابات به مراجع ذیربط اعلام کرده ایم.

وی در بخس دیگری از سخنان خود از تخلف انتخاباتی در برخی ادارات و نهادهای دولتی خبر داد و اظهار کرد: تاکنون تعداد 17 مورد از تخلفات یاد شده مستند سازی و به مراجع مربوطه تحویل داده شده است.

به گفته شبستری، در برخی ادارات خود مدیر و یا زیر مجموعه مدیر در ساعت اداری جلسه انتخاباتی برگزار کرده وله یا علیه برخی کاندیداها صحبت کرده است که این متخلفین نیزبه مراجع مربوطه تحویل داده شده اند. تخلف دو مورد از ادارات دولتی در این خصوص در حد جرم است و به شدت با آن ها برخورد می کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی همچنین به تخلفات تعدادی از کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا به ویژه در تبریز اشاره کرد و گفت: استفاده از بنرهای بسیار بزرگ و نصب در ساختمان های نیمه کاره و همچنین استفاده از عکس گریم شده به جای عکس واقعی در پوسترهای انتخاباتی از مهم ترین موارد تخلفات است که زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست و بع فرمانداری ها دستور داده ایم که با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری ها نسبت به جمع آوری آن ها اقدام کنند.

وی با انتقاد مجدد از عکس های برخی کاندیداهای شورای شهر تبریز در پوسترهای نصب شده ابراز کرد: بسیاری از عکس هایی که در پوسترهها نصب شده با چره واقعی شخص، مغایرت دارد که تخلفات این حوزه را رصد کرده و به مراجع قضایی اعلام می کنیم تا به شدت با این متخلفین برخورد شود.

رییس ستاد انتخابات استان همچنین از تخلف برخی از شهرداری ها و همچنین شهرداران استان خبر داد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 666381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =