۰ نفر
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۹

در این روزهای حساس و ملتهب انتخابات، اقدامات متعددی از سوی صدا و سیما در راستای تبلیغ له یا علیه کاندیداهای ریاست جمهوری دیده می شود که خارج از انصاف، مروت و اخلاق اسلامی است.

این وضعیت موجب ناخرسندی و تکدر خاطر فضای انتخاباتی و حامیان نظام مردم سالار ایران اسلامی است.

این تصادفی نیست که برنامه های انتخاباتی صدا و سیما، فقط مردم ناراضی و منتقد دولت روحانی را نمایش می دهد. آیا این دولت حتی یک برنامه و عمل مثبت به نفع مردم انجام نداده است؟ آیا رسانه رسمی کشور در گفتگو با مردم، حتی این مقدار صبر و خویشتنداری ندارد با یک نفر حامی دولت روحانی مصاحبه کند؟ همه ما وضعیت وخیم اقتصاد، امنیت و تنزل عزت ملی را در دولت قبل دیده ایم . هنوز زخم های ناکارآمدی و اقدامات خلق الساعه اقتصادی، گرانی روزافزون و تورم افسارگسیخته دوران احمدی نژاد بر معاش و زندگی مردم این کشور از جمله نگارنده این سطور فراموش نشده است. وجدان انسان های نظاره گر، تا چه زمانی باید شاهد ادامه این وضعیت غیرعادی که ضد وحدت ملی و منافع کشور است، باشند.

موارد متعدد جانبداری از سایر کاندیداها و تلاش برای تخریب چهره آقای روحانی در مناظره ها و هجمه هایی که در مستندهای تبلیغاتی علیه ایشان پخش می شود همه قابل بررسی است، به عنوان نمونه، این سازمان در پخش تصاویر اجتماع جوانان حامی آقای روحانی در استادیوم دوازده هزار نفری آزادی فقط به دو ثانیه آن اکتفا کرد، در حالی که در مستند تبلیغاتی آقای قالیباف صحنه های تعرض به اتومبیل آقای روحانی را بدون سانسور و با بازه زمانی چند دقیقه ای پخش کرد. این وضعیت جانبدارانه نوعی تصورمنفی را در افکار عمومی ایجاد می کند که صدا و سیما دارای موضع سیاسی و بدنبال طرفداری از کاندیدای خاصی است. با استمرار و تکرار این وضعیت به نظر می رسد نهادهای نظارتی بر این سازمان نیز در انجام وظایف خود ناتوان و یا بی اعتناء هستند.

این درحالی است که در برنامه های پخش شده انتخاباتی صدا و سیما، حتی یک مورد از ضعف و ناکارآمدی اقدامات و حیف و میل منابع و خلاف های شهردارتهران با مدیریت 12 ساله اش بر این کلان شهر نقد و بررسی نشده است. ما تاجیکستان، زیمباوه و کره شمالی نیستیم. در این کشور انقلابی ارزشی و با عظمتی رخ داده است برای اینکه رسانه ملی اش انصاف و قسط و عدل را سرلوحه برنامه هایش قرار دهد. اما این نوع برخوردهای جانبدارانه واقعا شایسته نظام جمهوری اسلامی و انقلاب متمدنانه آن نیست که همه رهبرانش بویژه رهبر فرزانه اش، فرهیخته، عالم و دانشمند هستند، با داشتن مردمی فهیم و باهوش که زبانزد خاص و عام می باشند. با احساسات و بصیرت مردم شریف و نجیب ایران این گونه برخورد نکنید. در طول سالیان گذشته، با توجه به سازوکار تعیین شده نظارتی بر صدا و سیما، این سازمان درعمل نشان داده است از نهادهای نظارتی حرف شنوی ندارد.

اما در این روزها، وظیفه این سازمان ملی درکنترل التهابات و حساسیت های مردم، بسیار خطیر و حساس است لذا در هر برنامه ای بایستی نسبت به جناح های سیاسی داخل نظام، قسط و عدل را حتی برای ثانیه ای مراعات نماید. لذا با توجه به موارد متعددی که قابل بررسی است، این نهاد و رسانه که باید ملی باشد خطوط قرمز و اصل فراحزبی و فراجناحی را رعایت نمی کند و در انجام وظیفه ملی اش با کاستی مواجه است. بسیاری از دوست داران ایران اسلامی، منتظر تغییر روش صدا و سیما براساس تذکرات أکید رهبری انقلاب مبنی بر رعایت حق الناس هستند. زمانی که نهادهای نظارتی نیز در انجام وظایف خود ناتوان می باشند، دستور صریح و علنی مقام معظم رهبری این سازمان را به وظایف خود آگاه و مسئول می سازد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 666408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
    2 0
    ااااا تلوزیون خودمون اینجوریه؟ پس همون بهتر که نمی بینیمش
  • حسینی A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
    2 0
    کاملا درست و متین. واقعا کاملا واضحه که صدا وسیما داره از کی طرفداری همه جانبه و ظالمانه میکنه.
  • بی نام GB ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
    2 0
    ما اصلاً‌ و مخصوصاً اين روزها از تلويزيون را نگاه نمي كنيم چون واقعاً تخريب مي كند
  • رضا IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
    2 0
    با عرض سلام من از حضرت آقا درخواست دارم حداقل تذکری به صدا و سیما بدهند خداوکیلی جانبدارانه رفتار میکند . چه بسا هزینه ی سنگینی برای نظام ایجاد کند و باعث سر خوردگی حداقل نیمی از مردم شود.
  • بی نام IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
    2 0
    صدا سیما رسانه ما نیست.ما واقعا رسانه خوبی نداریم.صدا و سیما از ابتدا صدای نهایت 30درصد مردم جامعه بوده و اخیرا ملموس تر از قبل به راه خودش ادامه میده.ما مردم ایران، نباید اجازه بدهیم که نهایت 30درصد جامعه که همیشه پای صندوق رای هستند این مرتبه برای ما تصمیم بگیرند. ما باید حق خودمون بگیریم. حق دادنی نیست که منتظرش باشیم یک نفر برای ما بیاورد، حق گرفتنی است. پشت کردن به صندوق رای اگر فایده داشت تا الان باید نتیجه مثبتشو میدیدیم.به همین دلیل هم هست که دلواپسان نگران حضور حداکثری ما هستند.میدانم همه خواسته های زیادی داریم که شاید خیلی ها محقق نشده باشند، ولی با حضور دلواپسان هیچ چیز محقق نخواهد شد، می دانم شما هم ته دل خودتان به این باور دارید.پس لطفا رای دهید.
  • مسعود A1 ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
    0 2
    معذرت اینهمه امکانات دولتی در دست حامیان روحانی است چرا اشاره نمیکنید؟؟//؟/
  • بی نام A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
    2 0
    رسانه میلی نه ملی
  • بی نام A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
    2 0
    وقتی صدا و سیما دست گروه خاصی باشه باید هم منتظر این عواقب باشیم . وقتی در کشور ما صدا و سیمای بخش خصوصی نداشته باشیم همینه
  • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
    2 0
    ما خودمون میبینیم چه جانبداری با وچود اعلام اشتیاه قطع یارانه و واریز ان باز دروغ گفتن واریز نکردن
  • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
    2 0
    چرا رهبری که رئیس سازمان رو تعیین می کنن هیچ اقدامی نمی کنن ؟ مگر این حق الناس نیست که داره پایمال میشه . سکوت در برابر هجمه های صدا و سیما قبل از هر چیز اعتماد مردم رو از نظام خدشه دار می کنه و این اصلا به نفع نظام نیست .