ایرنا نوشت: شبکه تلویزیونی سی ان ان در پی انتشار خبر اعمال نفوذ دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ماجرای تحقیق درباره ارتباط مایکل فلین با روسیه توسط اف.بی.آی، گزارش داد: اکنون آتش اخراج های ترامپ به سوی خود وی باز می گردد.

این شبکه تلویزیونی روز چهارشنبه با شماری از تحلیلگران و منتقدان درباره تازه ترین جنجال دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به گفتگو نشست و گزارش داد: در تمامی این گفت وگو ها صدای استیضاح شنیده می شود.

شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارش های خود در موضوع یادداشت جیمز کومی که ازاعمال نفوذ دونالد ترامپ در ماجرای مایکل فلین مشاور امنیتی برکنار شده ترامپ خبر می دهد؛ ارائه اطلاعات فوق محرمانه در دیدار روز چهارشنبه گذشته ترامپ با وزیر خارجه و سفیر روسیه درآمریکا و همچنین موضوع اتهام شنود مکالمات توسط دولت باراک اوباما از کارزار انتخاباتی و برج ترامپ متمرکز شد.

مجری سی ان ان در این ویژه برنامه زمان اتهام ترامپ به باراک اوباما درباره شنود مکالمات را فراموش کرده بود و گفت: بحران آفرینی های ترامپ زیاد بوده و زمان دقیق این اتهام زنی از سوی وی را به یاد نمی آورم.

'دیوید راد'(David Rohde) تحلیلگر امور بین الملل و رئیس بخش آنلاین نشریه آمریکایی 'نیویورکر' درباره جنجال جدید ترامپ که در پی یادداشت جیمز کومی رئیس سابق اف.بی.آی که توسط رئیس جمهوری آمریکا اخراج شد،گفت: دونالد ترامپ یک رئیس جمهوری 'خیره سر' است، چنانچه 25 نماینده جمهوریخواه از وی بازگردند و درخواست استیضاح دهند روند آن آغاز شده و تنها نیازمند دو سوم رای سنا برای این مهم است.

در همین حال'داگلاس برینکلی' (Douglas Brinkley) استاد تاریخ در دانشگاه 'رایس' یک دانشگاه پژوهشی در هوستون آمریکا بااشاره به یادداشت جیمز کومی گفت: در آمریکا اکنون ما با بحران عدم اعتماد مواجه هستیم.

سی ان ان گزارش داد: در یادداشت جیمز کومی که درمورخ 14فوریه و درست یک روز پس از استعفای مایکل فلین نوشته شده، آمده است که دونالد ترامپ در قضیه تحقیق از وی درخصوص ارتباط با روس ها و مداخله در انتخابات 2016 آمریکا گفته است 'امیدوارم شما این تحقیق را رها کنید.'

در همین حال جان مک کین سناتور تندرو ایالت آریزونا آمریکا که روز گذشته (سه شنبه) در واکنش به انتشار خبر ارائه اطلاعات فوق محرمانه از سوی ترامپ به سرگئی لاوروف وسفیر روسیه در آمریکا ابراز نگرانی کرده بود و حاضر نشد تا اظهار نظر بیشتری درباره این خبر به عمل آورد اکنون با انتشار یادداشت رئیس سابق اف.ب.ای این اقدام رئیس جمهوری را در ابعاد رسوایی واترگیت دانست.

بنابراین گزارش مک کین، اواخر روز گذشته (سه شنبه ) و ساعاتی پس از انفجار خبر یادداشت کومی که درآن گفته بود در فوریه گذشته رئیس جمهوری آمریکا خواستار توقف تحقیق از مایکل فلین شده بود و همچنین دیگر گزارش های جنجالی حادث شده پیرامون دولت دونالد ترامپ را در اندازه و ابعاد رسوایی واترگیت ریچارد نیکسون دانست.

از سویی دیگر 'چاک شومر' رهبر اقلیت حزب دمکرات در سنای آمریکا با توجه به بحران آفرینی های اخیر ترامپ درجمع خبرنگاران به صراحت گفت: اگر شخص رئیس جمهوری آمریکا، امنیت ملی و عملیات جاسوسی را به مخاطره افکند، آنگاه حق کنگره است که بداند چه باید انجام دهد.

'الیزابت هولتزمن' Elizabeth Holtzman از اعضای کمیته قضایی واترگیت دراین باره به سی ان ان گفت : شواهد بسیار نزدیک به ماجرای واترگیت است که ریچارد نیکسون خواستار توقف تحقیقات درزمینه واترگیت ازسوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)شده بود، با این تفاوت که شخص رئیس جمهوری مستقیم به سیا چیزی نگفت و این امر از سوی رئیس کارکنان کاخ سفید گفته شد و درجریان روند تحقیقات یکی از دادستان های مرتبط به ماجرای واترگیت نیز اخراج شد.

مایکل فلین در 13 فوریه 2017 و در پی افشای نحوه ارتباط وی با 'سرگئی کیسلیاک' سفیر روسیه در واشنگتن و دادن اطلاعات نادرست به مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا ناگزیر به استعفا از مقام خود شد.

دونالد ترامپ در پی اخراج ناگهانی جیمز کومی از ریاست اف.بی.آی در سه شنبه گذشته و همچنین افشای خبری از سوی نشریه آمریکایی واشنگتن پست مبنی بر اینکه در دیدار چهارشنبه گذشته رئیس جمهوری آمریکا با وزیرخارجه و سفیر روسیه در واشنگتن برخی اطلاعات فوق محرمانه ارائه شده، امکان استیضاح اش شدت یافته است.

قوانین آمریکا تصریح می کند که امکان طرح اتهام علیه هر کسی که 'در یک روند رسمی کارشکنی، نفوذ یا مانع تراشی می کند یا در جهت آن تلاش می کند' وجود دارد.

البته براساس قانون این دخالت باید با نیت 'فساد' صورت گرفته باشد که به گفته کارشناسانی که با واشنگتن پست صحبت کرده اند در این مورد روشن نیست.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 666512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =