سخنگوی وزارت کشور گفت: این که زمان برگزاری انتخابات از ساعت 18 تا چه ساعتی تمدید شود با وزیر کشور خواهد بود.

سیدسلمان سامانی در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره نوبت های تمدید زمان انتخابات ریاست جمهوری گفت: طبق قانون حداقل زمان برگزاری انتخابات 10 ساعت است که معادل ساعت 18 بعد از ظهر می شود و حداکثر زمان برگزاری تا پایان روز 29 اردیبهشت یعنی ساعت 12 خواهد بود اما تصميم اینکه زمان برگزاری انتخابات از ساعت 18 تا چه ساعتی تمدید شود با وزیر کشور خواهد بود.

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت 20 امشب تمدید شد. ما به طور لحظه ای گزارش هایی را از سراسر کشور داریم بنابراین اگر نیاز به تمدید زمان انتخابات باشد حتما با صلاحدید وزیر کشور زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوباره تمدید خواهد شد.

سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به این سئوال که احتمال دارد اخذ رأی برای انتخابات شوراها در تهران زودتر از انتخابات ریاست جمهوری به پایان برسد؟، افزود: خیر، تمدید زمان انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در سطح تهران با هم خواهد بود.

وی درباره اعتراض ستاد حجت الاسلام رئیسی و هواداران او مبنی بر آنکه شهرت او در اطلاعیه های وزارت کشور قید نشده گفت: تمام موازین قانونی در اطلاعیه های وزارت کشور رعایت شده است، اسامی نامزدها نیز روز 28 اردیبهشت به تمام فرمانداری ها ارسال شد. از اين رو به هیچ عنوان این موضوع اعتراضی که مطرح شد وجهي ندارد یعنی شهرت ايشان هم آمده است. هر کسی هم از روند برگزاری انتخابات شکایتی داشته باشد قانونگذار پیش بینی کرده است و می تواند اعتراض خود را به مراجع ذی ربط ارائه کند.

اسامی نامزدهای ریاست جمهوری دوازدهم

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 667281

برچسب‌ها