روحانی ۱۴.۶ میلیون و رئیسی ۱۰.۱ میلیون رأی دارند

پس از قریب به 8 ساعت از زمان شمارش آرا، بالاخره نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد.

به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با حضور چهار کاندیدا و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به شکل همزمان برگزار شد. زمان برگزاری این انتخابات چهار بار و تا ساعت 24 روز 29 اردیبهشت ماه تمدید شد و از همان زمان، شمارش آرا آغاز شد.

اگرچه گفته شده بود نتایج انتخابات تدریجا اعلام خواهد شد اما پس از قریب به 8 ساعت، رئیس ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات حضور یافت تا نخستین نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری را اطلاع دهد.

علی احمدی با بیان اینکه بالغ بر 40 میلیون نفر پای صندو رای حاضر شدند، افزود: آمار نهایی را بعد از تایید هیات اجرایی مرکزی اعلام خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: از نصایح و هدایت های رهبر انقلاب که همیشه چراغ راه این ملت بوده اند تشکر و قدردانی می کنم. از مراجع عظام،احزاب و گروه ها، نامزدهای محترم و ستادهایشان، هوادارانشان، اصحاب جراید، هیات های اجرایی و نظارت و مجموعه عوامل پای صندوق ها و نیروی انتظامی، سپاه، قوه قضاییه و ...که در برقراری امنیت ما را همراهی کردند تشکر می کنم.

رئیس ستاد انتخابات تاکید کرد: نتایج براساس تطبیق آماری است که از شعب به بخشداری ها و فرمانداری ها ارسال شد و برای جلوگیری از اشتباه علی القاعده باید نتایج را با گزارش هایی که ناظرین شورای نگهبان داشتند، مطابقت می دادیم. تا این لحظه از مجموع ۲۵۹۶۶۷۲۹ میلیون آراء ماخوزده 25 میلیون 182 هزار و 310 آراء صحیح قرائت شده است.

نتایج تا کنون از این قرار است:

حسن روحانی: 14 میلیون 619 هزار و 848 رای

ابراهیم رئیسی: 10 میلیون و 125 هزار و 855 رای

مصطفی میرسلیم 297 هزار و 276 رای

مصطفی هاشمی طبا 139 هزار و 331 رای 

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 667395

برچسب‌ها