واحد مرکزی خبر نوشت:

شاهدان اعلام کردند شهرک نشینان صهیونیست روز شنبه صدها درخت زیتون و مزارع گندم فلسطینی ها را در روستایی در کرانه باختری به آتش کشیدند.
شاهدان به خبرگزاری شین هوا گفتند ده ها شهرک نشین صهیونیست از شهرک یتشار Yetshar مزارع بزرگ فلسطینی ها را در روستایی نزدیک شهر نابلس آتش زدند و نظامیان رژیم صهیونیستی نیز مانع آن شدند که آتش نشانان فلسطینی وارد منطقه شوند. شاهدان خاطر نشان کردند شهرک نشینان صهیونیست بارها به این روستا حمله کرده و محصولات و اموال و دارایی های روستائیان فلسطینی را از بین برده اند.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری شین هوا از رام الله، فعالیت های شهرک سازی اسرائیل، مسئله ای حساس در مذاکرات صلح بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطینی است و فلسطینی ها همچنان بر درخواست خود مبنی بر توقف ساخت شهرک ها در سرزمین های فلسطینی پایبند هستند. فلسطینی ها هشدار داده اند ادامه فعالیت های شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری و شرق بیت المقدس باعث به خطر افتادن مذاکرات غیر مستقیم صلح بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین خواهد شد که به تازگی و با میانجیگری آمریکا آغاز شده است. دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تلاش های فشرده ای را برای حل و فصل اختلافات بین تشکیلات خودگردان فلسطینی و اسرائیل و از سرگیری مذاکرات صلح صورت داده است. روند صلح بین تشکیلات خودگردان فلسطینی و اسرائیل پس از حمله اسرائیل به نوار غزه در اواخر سال دو هزار و هشت میلادی، متوقف شده بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 66745

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =