ایلنا نوشت: رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت:‌ با توجه به تعداد زیاد نامزدها در انتخابات شورای شهر تهران و همچنین شمارش دستی آرا، نتایج در روز دوشنبه یا سه‌شنبه اعلام خواهد شد.

سید شهاب‌الدین چاووشی؛ با اشاره به اینکه انتخابات در 18 شهرستانِ‌ استان تهران به صورت الکترونیکی انجام شد، اظهار داشت: 18 شهرستان که شوراهای آنها 7 تا 9 نفره بود، مانند رباط کریم، شهریار، ورامین و پاکدشت انتخابات به صورت الکترونیکی اعلام شد. در حال حاضر شمارش آرا در اکثر شهرستان‌های تهران در حال نهایی شدن است و امشب یا نهایت فردا نتایج انتخابات در تمامی شهرستان‌های استان تهران اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شمارش آرای شورای شهر تهران به این دلیل که الکترونیک نبود، زمانبر است، گفت: با توجه به تعداد زیاد نامزدها در تهران و همچنین شمارش دستی آرا، بعد از تنظیم صورت جلسات نتایج در روز دوشنبه یا سه شنبه اعلام خواهد شد.

معاون استاندار تهران در پاسخ به این سوال که آیا تخلفاتی در برگزاری انتخابات شوراها صورت گرفته یا خیر؟ افزود: در انتخابات شوراها چون رقابت‌‌ها محلی است، اعتراضات و شکایت‌ها در هیات اجرایی و نظارت بررسی می‌شود، اگر موجه تشخیص داده شد، رسیدگی می‌شود و طبق قانون تصمیم می‌گیرند، اما گزارشات موجود ما، خیلی نگران‌کننده نیست. این دوره از انتخابات از خصوصیات خوبی در زمینه قانون‌گرایی و نظم و ترتیب برخوردار بود.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه از تخلفات صورت گرفته آمار دقیقی نداریم، گفت: هیات‌های اجرایی گزارش تخلفات را دریافت می‌کنند و در همانجا نیز رسیدگی می‌شود. اگرچه آمار دقیقی از تخلفات نداریم، اما زیاد نیست؛ تخلفات صورت گرفته معمولا به غفلت از قانون تبلیغات برمی‌‌گردد. اگر در جایی محرز شود که کسانی سوء استفاده یا از امکانات دولتی استفاده کردند، در جلسه هیات نظارت اجرایی رسیدگی خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اعلام اینکه نتایج انتخابات شوراها به صورت یکجا اعلام می‌شود، بیان کرد: بعد از آنکه صورت جلسه مشترک هیات اجرایی و نظارت تنظیم و امضا شد، نتیجه نهایی را فرماندار به عنوان رییس مرکز حوزه انتخابیه آگهی می‌کند و پس از آنها تخلفات رسیدگی می‌شود.

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 667562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =