ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه روسیه ادعای گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری آمریکا درباره اخراج رئیس اف‌.بی‌.آی را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پیش از این روزنامه‌های آمریکایی از جمله واشنگتن‌پست و نیویورک تایمز گزارش داده بودند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار خود با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه درباره اخراج جیمز کومی، رئیس سابق اف‌.بی‌.آی گفت‌وگو داشته است.

لاوروف در این باره به خبرنگاران گفت: ما به هیچ‌وجه درباره این موضوع صحبتی نداشته‌ایم.

روزنامه نیویورک تایمز پیش‌تر گزارش داد که ترامپ در دیدار اخیرش با وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرده بود، کومی یک دیوانه است. در جریان این دیدار ترامپ گفته بود: به خاطر روسیه با فشارهای زیادی مواجه شده‌ام و به همین خاطر کومی را اخراج کردم.

سخنگوی کاخ سفید در توضیح جدیدی در خصوص اخراج کومی گفت: ترامپ در تلاش است تا روابط با روسیه را بهبود بخشد و کومی مانعی در این راه بود. جیمز کومی با خودنمایی و سیاسی کردن تحقیقات درخصوص اقدامات روسیه فشار غیرضروری را بر توانایی ما برای مشارکت و مذاکره با روسیه وارد کرد.

در همین حال، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از آمادگی کشورش برای انتشار متن گفت‌وگوی سرگئی لاوروف و دونالد ترامپ خبر داد. البته کمیته اطلاعات سنای آمریکا نیز از کاخ سفید خواسته اطلاعات بیشتری درباره گزارش‌های منتشر شده مبنی بر ارائه اطلاعات محرمانه توسط دونالد ترامپ به وزیر امور خارجه روسیه ارائه دهد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 667832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =