۰ نفر
۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹

ایسنا نوشت: مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از وقوع گرد و خاک در برخی نقاط کشور طی امروز و فردا خبر داد و گفت: در روز پنجشنبه(۴ خرداد)وقوع گرد و خاک رقیق در ایلام، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، قزوین، البرز وتهران پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه اظهارکرد: بررسی آخرین نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی بیانگر آنست که امروز در مناطقی از شمال غرب به‌ویژه در بخش‌های شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و بتدریج شمال شرق کشور ابرناکی ، رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

وی افزود: امروز استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل آسمان غبار آلود خواهد بود و در مناطق شمالی این استان‌ها شاهد افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد هستیم و در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و با شدت کمتری در اواخر وقت در زنجان ، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، البرز و تهران گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشار به گذر موج تراز میانی جو طی ۲۴ ساعت آینده در نوار شمالی کشور و نفوذ جریان‌های خنک شمالی به سواحل دریای خزر اظهار کرد: این موج در روز پنجشنبه (۴ خرداد) سبب بارش پراکنده و وزش باد در مناطقی از شمال شرق و استان‌های ساحلی دریای خزر خواهد شد. بعدازظهر امروز و روز پنجشنبه، در نواحی شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل رشد ابرهای جوششی، رگبارباران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

فردا سالمندان، کودکان و بیماران از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند

وظیفه افزود: در روز پنجشنبه گرد و خاک رقیق در ایلام، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، قزوین، البرزوتهران پیش‌بینی می‌شود. از این رو توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم به کار گرفته شود و با توجه به پیش بینی کاهش کیفیت هوا به دلیل گرد و خاک، طی این مدت سالمندان، کودکان و بیماران دارای مشکلات تنفسی از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: در روز جمعه (۵ خردادماه)تنها شهرهای شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی افزایش ابر و بارش پراکنده داشته و در سایر مناطق کشور جو نسبتأ پایدار خواهد بود و روند افزایش دما پیش بینی می شود.

وظیفه تاکید کرد: بررسی داده‌های هواشناسی نشان می دهد که توده گرد و خاک در غرب کشور عراق شکل گرفته است که انتقال آن به بخش‌هایی از نوار غربی کشور سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد که این وضعیت با شدت کمتری از اواخر امروز و طی روز پنجشنبه در جنوب، نواحی مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روزهای پنجشنبه و جمعه خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج خواهد شد همچنین بعدازظهر امروز در دامنه‌های جنوبی البرز گاهی اوقات وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران در روز پنجشنبه (۴ خرداد)، صاف، همراه با غبار محلی و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۰ و ۲۰ درجه سانتیگراد و در روز جمعه (۵ خرداد)، صاف با بیشینه و کمینه دمای ۳۲ و ۲۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =