عاملان شکار یک کل و یک بز وحشی حین گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی کلاه قاضی اصفهان دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاين و به نقل از دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی کلاه قاضی اصفهان حین گشت و کنترل در ارتفاعات این پارک متوجه حضور سه شکارچی غیرمجاز شدند.

محیط‌بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و هر سه نفر را بازداشت کردند.

در بازرسی از شکارچیان متخلف لاشه یک بز وحشی، لاشه یک کل وحشی، یک اسلحه گلوله زنی ۲۷۰ متعلق به غیر و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل و موقتاً روانه زندان شدند.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل یا بز وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است؛ بنابراین متهمان می‌بایست مبلغ دویست میلیون ریال به حساب دولت واریز کنند.

همچنین متهمان در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی در پارک ملی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۳ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا یک سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و هشتصد هزار ریال تا ۲۰ میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست است. مقام قضایی می‌تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه مربوطه به نفع دولت را صادر کند.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =