قاسم میرزایی‌نیکو در گفتگو با شرق درباره شرایط فراکسیون امید، از بد‌عهدی برخی نمایندگان و عزم جزم جبهه پایداری برای حذف علی مطهری سخن گفته است.

بخش‌هایی از این گفتگو را در ادامه بخوانید؛

 دليل مخالفت با نايب‌رئيسي مطهري چيست، چه کساني پشت اين تلاش‌ها هستند؟

جبهه پايداري‌ها محکم ايستاده‌اند که مطهري نيايد. هنوز جمع‌بندي نهايي صورت نگرفته و بايد ببينم در نهايت تکليف هيئت‌رئيسه چه مي‌شود.

به‌هر‌حال تعداد پايداري‌ها هم در اين مجلس کمتر شده است. همان تعداد معدود در حال لابي هستند؟ و به صورت مستقيم اسم آقاي مطهري را برده‌اند؟
بله. در بعضي جاها صحبت کردند و گفته‌اند. البته آنها در مجامع رسمي تکذيب مي‌کنند که چنين چيزي را گفته‌اند و بعضا صورت‌جلسه هم کرده‌اند که آقاي مطهري رأي نياورد و کانديدای ديگري دارند و مي‌خواهند فرد ديگري را بياورند. ولي مجموعه فراکسيون اميد محکم ايستاده است که نگذارد چنين اتفاقي بيفتد. فراکسيون اميد هم بايد محکم بايستد و بگويد که ما اين هستيم و مردم هم توقع خودشان را کم خواهند کرد و براي همه روشن خواهد شد.

 يکي از نقدهايي که به فراکسيون اميد هست اين است که خيلي دقيق درباره وضعيت درون فراکسيوني حرف نمي‌زنند.
متأسفانه مسامحه شد و هيئت‌رئيسه فراکسيون اسامي را تعيين نکرد. بايد يک پالايشي انجام مي‌داد. ما حدود ١٤٠ نماينده داريم که با ليست اميد در شهرستان‌ها رأي آورده‌اند و صحبت اعتدال و تدبير و اميد را مي‌کنند. حداقل حوزه انتخابيه آنها بايد بداند که آنها در مجلس جور ديگري موضع مي‌گيرند، اما در شهرستان که مي‌روند حرف ديگري مي‌زنند. اگر موضع‌ها روشن شود براي مردم هم شفاف‌سازي مي‌شود.

 از اين تعداد نماينده که مي‌فرماييد، اگر بخواهيم خالص آن را دربياوريم فکر مي‌کنيد چند نفر باشند؟
حدود ٨٠ نفر.

 مشکل اين افراد چيست، چرا از نام اميد استفاده کرده و بعد به سوي جريان‌هاي سياسي ديگر رفته‌اند؟
چندين مطلب وجود دارد، يکي ترس از رد صلاحيت است، اين‌جوري رايج شده است که هر کس اصلاح‌طلب باشد، در دور بعد رد مي‌شود. خب اين نماينده هم مي‌خواهد نماينده بماند و دوست ندارد رد شود. ديگر اينکه اين نماينده مي‌خواهد متعادل باشد و اين باعث مي‌شود هر دو طرف او را تحويل بگيرند و هم دوست اين طرفي باشد و هم دوست آن طرفي‌ها. مشکل کليدي اين است که به نظرم اينها چارچوب و خط حزبي ندارند. درست است که ما حزب نداريم، اما ساختار فراکسيون اميد شبيه جريان و حزب است. اين جريان خيلي‌ها را در خودش جاي داده است. اما اينها پايبندي لازم را ندارند. توجيه مي‌کنند که آدم‌هاي اين طرف خيلي تندرو هستندو با فتنه‌گران مي‌نشينند. خط مي‌کشند و اين خط‌کشي‌ها را پررنگ مي‌کنند.
 
 موضع جبهه پايداري‌ها در صف‌آرايي آرايش سياسي مجلس را چطور مي‌بينيد؟
بعيد مي‌دانم به نتيجه برسند و فکر مي‌کنم مسئله به نفع ما حل شود.

2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 671112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    8 0
    متاسفم