تسنیم به نقل از رئیس‌کل بانک مرکزی درباره آخرین وضعیت سپرده‌گذاران کاسپین نوشت: با کمک دستگاه قضایی اموال موسسه کاسپین و فرشتگان شناسایی شد.

 ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت:  یکی از کارهایی است که بانک مرکزی به‌جد روی آن متمرکز شده و هدف اصلی نیز آن است که خسارت مردم را به حداقل برساند چون یک سری مؤسسات بدون مجوز و نظارت بانک مرکزی شکل گرفتند در نتیجه باعث شده بی‌نظمی‌هایی ایجاد شود و عده‌ای سوء استفاده و کلاهبرداری کنند.

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: خوشبختانه دستگاه قضایی وارد مطلب شده و همکاری خیلی خوبی در رابطه با پیگیری تک تک آنها وجود دارد و عمده‌ترین قسمتی که بانک مرکزی با کمک مرجع قضایی روی آن متمرکز است، شناسایی اموال در درجه اول است که آنها مورد سوء استفاده قرار نگیرند و به‌محض اینکه این اموال شناسایی شد شروع به پرداخت خواهیم کرد.

وی یادآور شد: در رابطه با مؤسسه فرشتگان نیز این اتفاق افتاد و با شناسایی اموال و متناسب با آن و با هماهنگی مرجع قضایی پرداخت‌ها آغاز شده و تا 10 میلیون و 20 میلیون انجام شود. البته برخی مزاحمت‌هایی ایجاد کردند که موضوع دنبال می‌شود. فکر می‌کنم با این شیوه مردم می‌توانند این اطمینان را داشته باشند که بانک مرکزی حداکثر تلاش خود را می‌کند و هیچ راه دیگری با توجه به حساسیت موجود، وجود ندارد.

وی در توصیه‌ای به استانداران و نیروی انتظامی،‌ گفت: مراقبت کنیم که مجدداً چنین پدیده‌هایی را در آینده نداشته باشیم که بازار اقتصادی شرایط ثبات خود را داشته باشد.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 671814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دکتر امیر A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    4 0
    "یک سری مؤسسات بدون مجوز و نظارت بانک مرکزی شکل گرفتند در نتیجه باعث شده بی‌نظمی‌هایی ایجاد شود و عده‌ای سوء استفاده و کلاهبرداری کنند" آقای سیف الانم داره شکل می گیره و شما بی تفاوتین ..فقط وقتی مشکل دار شد این حرفا می زنین ...کاسپین که شما مجوز دادینو همون موسسه مجوز دار شما دفترچه فرشتگانو کاسپین تبدیل کرد و چند ماه با دفترچه جدید سودم داد چی شد جلوشو گرفتین؟ سر در فرشتگان به کاسپین به دستور دادستان انجام شد چطور شد؟.. هی به مردم حرف تکراری و دیکته شده نگین..برین سر اصل مطب...این همه سوتی دادین بعد از مردم به خاطر گذاشتن پولشون در موسسه ای که بالای دفترش مجوز شما قاب کردن طلبم دارین...برین سیستمتونو درست کنین نمی تونین استعفا بدین آقا
  • امیر A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    4 0
    خبرآنلاین یک سوال از آقای سیف بپرسین مجوز بانک مرکزی چطور برای موسسات به دست میاد و درقبالش چه وظایفی بانک مرکزی داره؟ داشتن و نداشتن مجوز چه فرقی داره؟ تاکی باید سیستم بانکی ما نه اروپایی نه اسلامی نه عقلی و نه شفاف باشه؟ آقای سیف چند ماه طول می کشه با همکاری قوه قضاییه این مسیله رو حل کنید؟اصلا چ مسیله رو حل کنید؟الان 6 ماهه دارین حساب و کتاب می کنید؟ یا می خواین حساسیت مردم و پول عده خاص رو دربیارید بیرون؟...چرا ریز نمیاین صحبت کنید ..همش تکراری و ذور زدن مردم....چرا همه مقصران دادگاه علنی نمی شن؟