شرکت توسن که پیمانکار بلیت الکترونیک مترو و اتوبوس است، به سخنان روز گذشته رحمت اله حافظی، رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر، پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روز گذشته رحمت اله حافظی در نطق پیش از دستور شورا گفت: «این شرکت راه اندازی سامانه فروش الکترونیک بلیط برای مترو و اتوبوسرانی را بر عهده دارد، اما در عقد قرارداد با این شرکت صرفه و صلاح شهروندان، شهر و شهرداری رعایت نشده است.»

شرکت توسن درباره این خبر، توضیحاتی را به خبرآنلاین ارسال کرده است که عینا می‌خوانید؛

احتراما پيرو درج خبر مذکور به تاريخ 9/3/1396 با عنوان "اعتراض به قرارداد شهرداری با شرکتی که بلیت مترو و اتوبوس می فروشد" با توجه به ماده 23 قانون مطبوعات مقتضی است نسبت به درج پاسخ شرکت توسن اقدام فرماييد.

الف- شرکت توسن در یک فرآیند رقابتی در قالب فراخوان عمومی شناسایی و جذب سرمایه گذار که توسط سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهر تهران در اسفندماه 1388 برگزار شده است، به عنوان سرمایه گذار و بهره بردار صدور، شارژ و تسویه حساب بلیت الکترونیکی شهر تهران انتخاب شده است و از این رو فرآیند انتخاب این شرکت بر اساس معیارهای مشخص با شرایط رقابتی و در روال فراخوان عمومی برگزار شده است. فلذا ادعای عدم رعایت تشریفات قانونی و صرفه و صلاح شهر تهران در انعقاد این قرارداد موضوعیت ندارد. همچنین میزان صرفه جویی شهرداری تهران از بابت عملیات فروش، شارژ و تسویه حساب بلیت های کاغذی و الکترونیکی مترو و اتوبوسرانی، پس از انعقاد و اجرایی شدن این قرارداد بسیار چشمگیر بوده و قابل اثبات است.

ب- همان طور که جناب آقای امانی معاون محترم شهردار تهران در همان جلسه پاسخ دادند، به منظور جلوگیری از هرگونه سو استفاده، براساس روال اجرایی تصریح شده در قرارداد موجود، شرکت توسن تمامی اعتبار مربوط به شارژ کارت بلیت های الکترونیکی را قبل از فروش، از شهرداری تهران پیش خرید کرده و وجوه آن را در حساب شهرداری تهران نزد بانک شهر واریز می نماید و سپس نسبت به فروش شارژ و جمع آوری وجوه اقدام می نماید. همچنین لازم به ذکر است که فرآیند پیش خرید اعتبار، فروش، شارژ و تسویه حساب بلیت الکترونیکی، توسط حسابرسان مختلفی در شهرداری تهران و همچنین توسط حسابرس قانونی مستقل به صورت مستمر مورد حسابرسی دوره ای واقع می شود.

ج- فرآیند حسابداری و تسویه حساب مربوط به تراکنش های پذیرش کارت بلیت در پذیرنده های مختلف مانند اتوبوسرانی، مترو و غيره، به صورت روزانه توسط شرکت توسن انجام می شود و گزارش، صورت حساب و فایل بانکی مربوط به مطالبات هر یک از ذینفعان حداکثر ظرف 48 ساعت به ذینفعان و بانک شهر تحویل می شود. پرداخت وجوه از حساب شهرداری توسط بانک شهر و پس از تأييد صورتحساب ارسالی توسن توسط شهرداری انجام می گردد و شرکت توسن حق برداشت از حساب مذکور را نداشته و در عملیات پرداخت این وجوه هیچگونه نقش و دخالتی ندارد. در نتیجه تاکید می شود نه تنها حساب وجوه ناشی از شارژ کارت بلیت، متعلق به شرکت توسن نمی باشد بلکه این شرکت هیچگونه دسترسی و حق برداشت از حساب مورد نظر را نیز ندارد.

د- شایان ذکر است که ذینفعان سامانه بليت الکترونيک تهران شامل شرکت بهره برداری مترو، شرکت واحد اتوبوسرانی، و شرکت های خصوصی مالک اتوبوس ها می باشند و طی این عملیات وجوه توسط بانک شهر به حساب این شرکت ها واریز می گردد و سامانه بلیت الکترونیکی شهر تهران، هیچگونه مراوده مالی با اشخاص، پرسنل و رانندگان ندارد. بدیهی است تاخیر احتمالی در پرداخت حقوق و وجوه مربوط به پرسنل و رانندگان به شرکت متبوع ایشان باز می گردد.

۴۷۴۷

کد خبر 671853

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین