آرین‌منش: حلال و حرام خواندن رأی مردم، سوءاستفاده از دین بود

عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: طرح برخی مباحث مثل حلال و حرام کردن آرای مردم متاسفانه استفاده ابزاری از دین است در حالی که از بزرگان دینی انتظار می‎رود در مسیر وحدت سخن بگویند.

جواد آرین‌منش با توجه به نزدیکی ایام ارتحال امام راحل(ره) و ضرورت پرهیز از بیان مسائل سیاسی از تریبون‎های مذهبی در ماه رمضان به خبرآنلاین گفت: انتظار می‎رود که از تریبون های مذهبی بیشتر درباره مسایل اخلاقی و ایجاد وحدت و همدلی بین مردم استفاده شود و از سخنان تفرقه آمیز و مسائلی که با منافع ملی کشور منافات دارد پرهیز شود.

نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه فضای انتخابات بر فضای ماه مبارک رمضان سایه انداخته است؛ مشخصا تریبون ها به جای پرداختن به مسایل معنوی و وحدت بخش، به سمت ایجاد تنش و دامن زدن به اختلاف سلیقه ها  گرایش دارد. در چنین فضایی از تریبون ها بیشتر استفاده سیاسی می‎شود تا مذهبی؛ این مسئله با دیانت و مسائل معنوی در تعارض است.

نایب رئیس اسبق کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: ماه مبارک رمضان امسال متقارن است با ایام ارتحال امام راحل است؛ لازم است رهنمودهای امام(ره) از تریبون‎ها یادآوری شود و مسائل اخلاقی و سیره ایشان در سیاست موضوعیت داشته باشد و مورد بازنگری قرار گیرد و استفاده شود.

عضو حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: طرح برخی مباحث مثل حلال و حرام کردن آرای مردم متاسفانه استفاده ابزاری از دین است. در حالی که . با پایان یافتن انتخابات و فصل رقابت های سیاسی، فصل رفاقت ها و همدلی ها آغاز شده است. بنابراین به جای انتقادات گاهی بی اساس، انتظار می‎رود از همه ظرفیت‎های کشور برای جبران عقب ماندگی‎های کشور استفاده شود.

و در پایان اظهار کرد: گاهی شنیده می‌شود که پس لرزه‎های انتخابات فضای معنوی ماه مبارک رمضان را هم تحت شعاع خودش قرار داده و سخنانی از تریبون ها شنیده می‌شود که ادامه رقابت های تبلیغاتی است. در حالیکه باید دوستان بدانند که رقابت‎های انتخاباتی تمام شد و به پایان رسید و فصل دیگری است برای آغاز کار و برای استفاده از جبران مسائل کشور رسیده است. پس همه باید کمک کنند دولت منتخب به اهداف خودش برسد.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 671857

برچسب‌ها