چهاردهمین صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در فریدونکنار راه اندازی شد

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار از راه اندازی چهاردهمین صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در شهرستان خبر داد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازفریدونکنار،محمدرضا ضیائی با اشاره به اینکه توسعه منابع انسانی عامل کلیدی و پیش شرط ضروری برای دستیابی به توسعه پایدار روستایی است، افزود: در دنیای کنونی نیل به اهداف توسعه بدون استفاده از ذخیره عظیم نیمی از پیکره جامعه ، یعنی زنان ، امری غیر ممکن خواهد بود.

ضیائی خاطرنشان کرد: زنان روستایی بخش عظیمی از نیروی کار کشاورزی را تشکیل می دهند که ارتقاء سطح علمی این قشر از طریق آموزشهای کاربردی و عملی ، نقش موثری در توسعه روستایی خواهند داشت .

این مقام مسئول  با اشاره به اینکه زنان نه تنها موضوع و هدف هر نوع توسعه ای هستند بلکه عامل پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی نیز به شمار می روند، افزود: به منظور تشویق و ترغیب زنان روستایی به گسترش فعالیت های کشاورزی و ايجاد حس تعلق و افزايش اعتماد به نفس در آنان، با اختیار قرار دادن اعتبارات در قالب وام با هدف افزایش تولیدات بخش کشاورزی و رسیدن به اهداف توسعه پایدار و اشتغالزایی در این بخش گامی هر چند کوچک برداشته ایم.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با اشاره به راه اندازی چهاردهمین صندوق اعتبارات خرد زنان در شهرستان افزود: این صندوق در روستای اوکسر از توابع دهستان باریکرود تشکیل شد. وی همچنین در ادامه گفت: با همت مروجین جوان سعی در فراهم نمودن هر چه بهتر مطالب آموزشی در خصوص تولید محصولات زراعی و باغی برای روستاییان به ویژه اعضای صندوق ها هستیم که امید آن می رود که با تلاشهای کارشناسان و مشارکت روستاییان شاهد افزایش سطح آگاهی و پیشرفت در بخش تولیدات زراعی، باغی و دامی باشیم.

46

کد خبر 671907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =