صبح امروز وزیر کشور مهمان خانه ملت بود و گزارشی از روند اجرای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و شورای شهر پنجم به نمایندگان مجلس ارائه کرد.

به گزارش خبرآنلاین، پس از ارائه گزارش انتخاباتی عبدالرضا رحمانی فضلی به نمایندگان مجلس، علي لاريجاني خطاب به او ضمن تشكر از زحماتش در برگزاري انتخابات،‌ گفت: همانظور كه خودتان متذكر شديد اصلاحاتي بايد در اجراي انتخابات صورت بگيرد. صف‎هاي طولاني مردم براي شرکت در انتخابات وجود داشت. با اينكه چندين بار گفته شده بود كه انتخابات مكانيزه شود، اما عملا فقط در بعضي حوزه ها اين کار انجام شد.

او پيشنهاد داد که كميسيون شوراها و شوراي نگهبان جلسه بگذارند تا اين مسئله براي انتخابات بعدي حل شده و انتخابات به شکل مكانيزه برگزار شود تا ديگر شاهد صف طولاني مردم براي راي دادن نباشيم. روز انتخابات هم تغيير مهمي صورت گرفت که ثبت اطلاعات سجلي بود و بسيار وقت گير بود. اين هم از اين نوع مطالبي است كه اگر اصلاح آيين نامه اي مي خواهد، لازم است آيين نامه‌اش اصلاح شود تا اگر كد ملي را ثبت مي كنيد، ديگر نياز به ثبت اطلاعات شناسنامه اي نباشد. به نظرم الان زمان خوبي است كه اشكلات برطرف شود.

لاريجاني در پايان سخنانش بار ديگر از زحمات وزير کشور تشكر کرد که انتخاباتي آرام و خوب برگزار شد و نقش او را در اين زمينه روشن دانست.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 673363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =