۰ نفر
۱۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۵:۴۹

کره جنوبی اعلام کرد که درصدد حمایت از اعمال تحریم های بیشتر سازمان ملل بر ضد کره شمالی نیست

کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد درصدد حمایت از اعمال تحریم های بیشتر سازمان ملل بر ضد کره شمالی نیست. "چون یونگ وو"، معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی پیش از عزیمت به چین در گفتگوی خبری تصریح کرد، علیرغم آن که درصدد جلب حمایت پکن برای حمایت از انتقاد سازمان ملل از پیونگ یانگ در پی غرق کردن یک فروند کشتی جنگی هستیم اما بار دیگر تایید می کنیم خواهان اعمال تحریم های تازه بر ضد کره شمالی نیستیم.

وی با تاکید بر آن که تاکنون تحریم های سازمان ملل بر ضد کره شمالی نتایج عملی در پی نداشته است، افزود، با این حال شورای امنیت،‌ نهاد برتر و مسئول برای حفظ صلح و ثبات بین المللی به شمار می رود و در چهارچوب این مسئولیت، ضروری است اقدامات لازم را درخصوص حادثه چئونان اتخاذ نماید.

از طرف دیگر نیز پیونگ یانگ با ارائه واکنشی خصمانه در قبال اقدام سازمان ملل در مقصر دانستن این کشور در حمله به ناو متعلق به کره جنوبی،‌ هشدار داد این قبیل اقدامات می تواند آغاز کننده جنگی تمام عیار شود. هر چند کره جنوبی می تواند بر حمایت آمریکا، انگلیس و فرانسه در شورای امنیت حساب کند اما چین و روسیه به عنوان دو عضو دارای حق وتو در این شورا تاکنون به طور علنی موضع خود را بیان نکرده اند. پکن تاکنون متحد خود کره شمالی را محکوم نکرده و فقط از همه طرف ها خواسته است خویشتنداری خود را حفظ کنند و روسیه نیز با اعزام کارشناسان به کره جنوبی به بررسی شواهد پرداخته است.

گفتنی است سازمان ملل متحد تحریم ها را بر ضد کره شمالی تشدید کرد پس از آن که این کشور دومین آزمایش هسته ای خود را در سال دو هزار و نه اجرا کرد که در پی اعمال این تحریم ها تجارت تسلیحاتی سودآور برای پیونگ یانگ محدود شده است. خبرگزاری یونهاپ در پایان گزارش خود از سئول اعلام کرد، "چون یونگ وو" که مسئولیت امور مربوط به سازمان ملل را در وزارت امور خارجه کره جنوبی بر عهده دارد در سفر دو روزه خود به چین با کوی تانکای، همتای خود دیدار می کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 67359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =