واکنش روزنامه‌ها به حمله تروریستی دیروز در تهران

ایسنا نوشت: امروز پنجشنبه 18 خرداد، روزنامه «جوان» و «ایران» به چاپ دوم رسیدند و روزنامه تخصصی «خبر ورزشی» نیز رویداد تروریستی صبح چهارشنبه 17 خرداد در تهران را منعکس کرد.

در پی اقدام تروریستی روز گذشته، چهارشنبه 17 خرداد، در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ره)، روزنامه‌های امروز پنجشنبه 18 خرداد این رویداد مهم و امنیتی را در صفحه اول خود بازتاب دادند. روزنامه‌ها در این شماره، تصویر و تیتر نخست خود را به این اقدام تروریستی اختصاص داده و علاوه بر توصیف حادثه را از زوایای مختلفی بررسی کردند.

روزنامه «شرق» تیتر «دفاع از خانه ملت» را برگزید  و ضمن پرداختن به این حادثه تروریستی و به واکنش مقام معظم رهبری و رییس جمهور در این باره اشاره کرده است.

این روزنامه تصویر یک خود را به عکسی از دو نیروی امنیتی که در حال پایین دادن کودکی از پنجره ساختمان مجلس هستند، اختصاص داد.

روزنامه «وطن امروز» تیتر نخست «ماجرای نیمروز» و رو تیتر «واکنش سریع و شجاعانه نیروهای نظامی و امنیتی حملات تروریستی به حرم امام خمینی و مجلس را به صحنه اقتدار و همبستگی ایران اسلامی تبدیل کرد» را انتخاب کرد.

«وطن امروز» تصویر نخست خود را به عکسی از دو نیروی امنیتی که در حال دویدن برای مهار اقدام تروریست‌ها بودند، اختصاص داد.

این روزنامه همچنین مطلب دیگری را با تیتر «ریشه‌کن خواهند شد» منتشر کرد و به سخنان مقام معظم رهبری درباره این اقدام تروریستی در دیدار با دانشجویان پرداخت.

روزنامه «ایران»، امروز  به چاپ دوم رسید و  تیتر نخست «روز التهاب و اتحاد» را برگزید و به مراسم تشییع پیکر شهیدان این حادثه  که روز جمعه 19 خرداد برگزار می‌شود، اشاره کرد.

این روزنامه همچنین در مطلب دیگری با مجروحان و شاهدان عینی این حادثه به گفت‌وگو پرداخت.

«ایران» تصویر نخست خود را به نیروهای نظامی و امنیتی در محوطه مجلس اختصاص داد.

روزنامه «قانون» تیتر نخست «گر تو سنگ خاره‌ای/ من آهنم»  و روتیتر «تهران دیروز شاهد حملات تروریستی مذبوحانه داعش بود» را برگزید و لوگوی خود را مشکی کرد.

این روزنامه در مطلب دیگری با تیتر «مدافع خانه ملت»، با  کوروش کرم‌پور نماینده مجلسی که در مقابل تروریست‌های داعش ایستاد، گفت‌وگویی انجام داد.

این روزنامه تصویر نخست خود را به طرحی اختصاص داد که در آن دست‌هایی در دست هم هستند و در پس زمینه، نقشه کشور ایران دیده می‌شود که لکه خونی در وسط آن پخش شده است.

روزنامه «آرمان امروز» تیتر یک «گستاخی داعش در تهران» را انتخاب کرد و به جزئیات حمله تروریستی در حرم امام خمینی (ره) و مجلس پرداخت.

این روزنامه تصویر نخست خود را به چند عکس از حادثه تروریستی روز گذشته اختصاص داد که در این عکس‌ها نمایی از ساختمان مجلس و نیروهای امنیتی دیده می‌شود. 

روزنامه «شهروند» تیتر نخست «یک صدا ایستاده‌ایم» را برگزید و به توصیف اقدام تروریستی روز گذشته پرداخت.

این روزنامه در مطلب دیگری به گفت‌وگو با تعدادی از مصدومان حادثه تروریستی پرداخت و همچنین در بررسی چرایی حضور مردم در صحنه حادثه با کارشناسان گفت‌وگو  کرد.

«شهروند» در همین راستا لوگوی خود را مشکی کرد و تصویر نخست خود را به دو نیروی امنیتی که در حال نجات یک کودک و بالا کشیدن او هستند، اختصاص داد.

روزنامه «آفتاب یزد» تیتر یک «چهارشنبه سیاه» را انتخاب کرد و به توصیف این حادثه پرداخت. این روزنامه در بخش دیگری به همدردی هنرمندان با بازماندگان این حادثه اشاره و چند عکس از صفحه شخصی این هنرمندان چاپ کرد.

«آفتاب یزد» نیز تصویر نخست خود را به چند عکس از حادثه تروریستی روز گذشته اختصاص داد.

روزنامه «اعتماد» تیتر نخست «ما همه با هم هستیم» و روتیتر «در پی دو حمله تروریستی داعش به حرم امام (ره) و مجلس، مردم ایران علیه تروریسم یک صدا شدند» را انتخاب کرد و به تحلیل اتفاق دیروز در گفت‌و‌گو با غلامرضا ظریفیان و علی اکبر قاضی‌زاده پرداخت.

این روزنامه نیز تصویر نخست خود را به دو نیروی امنیتی که در حال بالا کشیدن  کودکی از پنجره ساختمان مجلس هستند، اختصاص داد.

روزنامه «وقایع اتفاقیه» تیتر یک «مقاومت در تهران» را انتخاب کرد و به حادثه روز گذشته پرداخت. این روزنامه همچنین تصویر نخست خود را به نیروهای امنیتی که با لباس شخصی در فاصله کمی از ساختمان مجلس قرار داشتند، اختصاص داد و لوگوی خود را مشکی کرد.

روزنامه «جوان» تیتر نخست «انتقام می‌گیریم» را برگزیده و به بیانیه سپاه پاسداران که اعلام کرده بود این اقدام دشمن را بی‌پاسخ نمی‌گذارد اشاره کرد.

این روزنامه همچنین مطلب دیگری را با تیتر «این‌ها کلک‌شان کنده خواهد شد» منتشر کرد و به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان درباره حوادث تروریستی پرداخت.

روزنامه «جوان» تصویر نخست خود را به نیروهای نظامی و امنیتی و حضور مردم در اطراف مجلس اختصاص داد. این روزنامه امروز به چاپ دوم رسید.

روزنامه «رسالت» تیتر نخست «این ترقه‌بازی‌ها در اراده مردم تاثیر نخواهد گذاشت» را انتخاب کرد و به سخنان مقام معظم رهبری درباره این اقدام تروریستی در دیدار با دانشجویان پرداخت.

این روزنامه تصویر نخست خود را به چهار عکس اختصاص داد که در آن نیروهای امنیتی نظامی و فضای مجلس دیده می‌شود .

روزنامه «کیهان» تیتر نخست «این ترقه‌بازی‌ها در اراده مردم تاثیری ندارد/ کلک این‌ها کنده خواهد شد» را انتخاب کرد  و به سخنان مقام معظم رهبری درباره این اقدام تروریستی در دیدار با دانشجویان پرداخت.

روزنامه «مردم سالاری» تیتریک « تهران؛ قربانی تروریسم کور» و روتیتر «بازتاب جهانی حملات تروریستی داعش به مجلس و حرم امام (ره)» را برگزید.

روزنامه «بهار» تیتر نخست «با هم برای ایران» و روتیتر «دست در دست هم در برابر تروریسم»  را انتخاب کرد و تصویر نخست خود را به طرحی اختصاص داد که در آن چهار دست در اطراف برج آزادی به هم گره خورده‌اند و دست آخر نیز برج آزادی را گرفته است.

روزنامه «همشهری» تیتر یک «همه ایران علیه ترور» را انتخاب کرد و به حادثه تروریستی روز گذشته پرداخت.

این روزنامه تصویر نخست خود را به چهار مامور نظامی و امنیتی که در محوطه مجلس ایستاده‌اند، اختصاص داد.

روزنامه «ابتکار» تیتر نخست «ماجرای نیمروز در خانه ملت» را برگزید و گزارش ویژه‌ای را دراین راستا تهیه کرد.

این روزنامه تصویر نخست خود را به تلفیق دو عکس از دو نیروی امنیتی که در حال دویدن هستند و نیروهای  آتش نشانی و امنیتی که در کنار هم هستند، اختصاص داد.

روزنامه «جام جم» هم تیتر نخست خود را به سخنان مقام معظم رهبری اختصاص داد و تیتر یک «این ترقه‌بازی‌ها تاثیری در اراده ملت ندارد» را برگزید.

روزنامه «اطلاعات» تیتر یک «عملیات کور 2 تیم تروریستی در تهران» را انتخاب کرد و به شهادت 12 هموطن مجروح شدن 46 نفر اشاره کرد.

این روزنامه نیز تصویر یک خود را به عکسی از دو نیروی امنیتی که درحال بالا کشیدن و نجات کودکی از پنجره ساختمان مجلس هستند، اختصاص داد.

روزنامه «جمهوری اسلامی» تیتر یک «اقتدار نیروهای ضد تروریستی در حادثه مجلس» را انتخاب کرد و تصویر نخست خود را به چهار عکس از حادثه تروریستی روز گذشته اختصاص داد.

روزنامه «خبر ورزشی» نیز تیتر نخست «#در_کنار_همیم» و روتیتر «هشدار فیفا بابت حمله‌های تروریستی تهران و واکنش سریع ایران؛ نترسید، تهران امن است» را برگزید.

حادثه تروریستی صبح چهارشنبه در تهران تاکنون 13 کشته و 52 مجروح به جا گذاشته است.

 

57242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 674269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =