ایسنا نوشت: مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اعلام کرد: هیچ زائری در انفجار انتحاری امروز (جمعه) در کربلا آسیب ندیده است.

محسن نظافتی گفت: هفت صبح روز جمعه (۱۹ خردادماه) به وقت محلی عراق، در یک گاراژ (پارکینگ) خصوصی، یک عامل انتحاری که به نوعی توسط ماموران امنیتی عراق قبلا رصد شده بود و در پی بازداشت آن شخص بودند، خود را منفجر کرد و منجر به شهادت ۴ شهروند عراقی شد و ماشین‌های داخل آن پارکینگ نیز دچار خسارت شدند.

به گفته‌ او، این پارکینگ به هیچ‌وجه در مسیر تردد زائران ایرانی نبود و به آن‌ها آسیبی وارد نشد و گروه‌های حاضر در کربلا، سلامت هستند.

وی درباره‌ی تامین امنیت زائران ایرانی حاضر در کربلا با توجه به این عملیات انتحاری، بیان کرد: کربلا جزو امن‌ترین شهرهای عراق است و ما درباره تامین امنیت زائران‌مان نگرانی نداریم، چون قرارداد امنیتی با عراق داریم که آن‌ها در طول سفر اسکورت امنیتی می‌کند و تعهیدات لازم نیز در این‌باره از قبل درنظر گرفته شده است.

شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق امروز (جمعه) به نقل از یک منبع امنیتی خبر داد: یک عامل انتحاری درحالی که کمربند مواد منفجره به همراه داشت، پیش از آن‌که بازداشت شود، خود را در داخل یک گاراژ در مرکز شهر کربلا منفجر کرد، اما در حال حاضر دستگاه امنیتی محل حادثه را محاصره کرده و تحقیقات پیرامون آن آغاز شده و خودروهای منهدم شده نیز تحت تدابیر شدید امنیتی در استان از محل انفجار بیرون آروده می‌شوند.

فرماندهی پلیس استان کربلا نیز با صدور بیانیه‌ای درباره این انفجار انتحاری از زخمی شدن چهار غیرنظامی خبر داد.

طبق آخرین اخبار، تعداد شهدای این حادثه تروریستی ۹ نفر و تعداد مجروحان نیز ۶ نفر اعلام شده است.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 674619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =