۰ نفر
۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱

ایلنا به نقل از آقا میری گزارش داد: کاهش ارزش پول کشور یک دعوای ناموسی نیست که برخی آقایان بر سر آن دعوا می کنند که نباید چنین بشود پول ما زمانی افتخار دارد که همراه با رشد اقتصادی باشد و در کشور رونق و اشتغال وجودداشت باشد

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص اولویت های دولت دوازدهم اظهار داشت: بعد از واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی و اجرایی کردن اصل 44 قانون اساسی، مبارزه با قاچاق مهم‌ترین کار دولت دوازدهم است .

رضی آقا میری ادامه داد: نگاه دولت باید در خصوص ارز تغییر کند. امروز تمام کشورهای جهان به چین که دومین قدرت اقتصادی جهان است التماس می کنند که ارزش پول خود را (یوان) را بالا ببرد اما سیاست مداران این کشور به دلیل حمایت از صادرات حاضر نیستند که این کار را انجام دهند .

وی ادامه داد: کاهش ارزش پول کشور یک مسئله ناموسی نیست که برخی آقایان بر سر آن دعوا می کنند که نباید چنین بشود. پول ما زمانی افتخار دارد که همراه با رشد اقتصادی باشد و در کشور رونق و اشتغال وجود داشته باشد. ما باید برای این کار از کشورهای پیشرفته الگوبرداری کنیم. زیرا دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم و باید به سمت تک نرخی شدن ارز حرکت کنیم.

آقا میری تصریح کرد: ناهماهنگی بین وزرا کاملا مشهود است و امیدواریم در کابینه آینده این مشکل حل شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران ادامه داد: به نظر من این ناهماهنگی نتیجه ائتلافی بودن دولت است به طور مثال در خصوص نرخ ارز، نوبخت و رییس جمهور مخالف واقعی شدن قیمت دلار هستند در حالی که طیب‌نیا و نهاوندیان اعتقاد دارند که قیمت ارز باید واقعی شود .

آقا میری در پایان تصریح کرد: نظر بخش خصوصی کشور نیز این است که بگذارید بازار خودش نرخ ارز را تعیین کند. آن زمان که دلار روند صعودی به خود گرفته بود نباید جلوی آن گرفته می‌شد. قیمت واقعی ارز 4200 تومان است و باید برای تقویت اقتصاد کشور با این قیمت کنار بیاییم.

 

35223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 674669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
    11 0
    گران شدن نرخ ارز به صلاح مملکت نیست و اینکه بگیم دلار باید گرون بشه تا مردم به خاطر گرونی جنس خارجی جنس ایرانی مصرف کنند تا کارخونه داران سود بیشتری نصیبشون بشه حرف اشتباهیه بعد از گرون شدن نرخ ارز هم می گن ببینید بر حسب دلار ما یکی بنزین رو خیلی ارزون می فروشیم و قیمت بنزین باید گرون بشه و موج بعدی گرونی ها به تبع اون ، کارخونه داران و تولید کنندگان اگه می خوان صادرات داشته باشند اگه می خوان مردم جنسشونو بیشتر بخرند کیفیتشون رو ببرند بالا و از سودشون هم یکم بزنند نه اینکه بخوان گرونی رو به مردم تحمیل کنند تا سود بیشتری عایدشون بشه ، بنده به شخصه از مقابله ی رئیس جمهور با گران شدن نرخ ارز تشکر می کنم .
  • م ر IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
    9 0
    اتفاقا باید در حد ناموس و خاک کشور بین مسئولین مهم باشه که نیست
  • بی نام A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
    4 0
    دلار بايد ثابت بماند و با رشد اقتصادي پايين بيايد
  • بی نام A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
    1 0
    در بین تمام کشورهای جهان ،اصلا نه ،در میان کشورهای منطقه،چند کشور وجود دارند که در طول چهل سال اخیر،ارزش پول ملیشان در برابر یک ارز مرجع مانند دلار یا پوند انگلیس اینقدر افت داشته باشه و دلار ۴ تا تک تومانی بشود ۴۰۰۰ تومان .یعنی ارزش پول ملی هزار برابر کمتر شده است.دلار گران ،همه چیز را گران کرد،از همه بیشتر تولیدات به اصطلاح داخلی را.یادتان رفته پراید ۸ میلیونی که یک شبه شد ۲۰ میلیون تومان؟دلار گران یعنی داروی گران،دلار گران یعنی تجهیزات و ماشین آلات گران،یعنی مواد اولیه گران،یعنی قدرت خرید کمتر مصرف کننده،یعنی کفاف ندادن حقوق برای زندگی،هزینه های پزشکی را دیدید چند برابر شد؟ ولله که کمتر از ناموس نیست.
  • بی نام A1 ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    0 0
    سلام با گران شدن ارز کالاها بشدت گران میشود حتما اقای سیف فردا جواب مردم معترض رامیدهد