به دنبال برگزاری تجمع‌های صنفی کارگران کارخانه ذوب‌آهن اردبیل برای دریافت معوقات چندین ماهه خود پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شده و مطالبات این کارگران پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ بهروز رحیم‌زاده اظهار داشت: با توجه به مشکلات پیش آمده در زمینه عدم پرداخت مطالبات کارگران اخراجی شرکت ذوب‌آهن اردبیل و اعتراضات کارگران این واحد در ماه‌های اخیر به وضع موجود پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شد.

وی گفت: با همت و تلاش مسئولان استانی و پیگیری‌های این اداره کل اقدامات موثری در راستای حل مشکلات و بهبود وضعیت موجود کارگران به عمل آمده و تمامی مطالبات تعداد 41 نفر از کارگران اخراجی سال‌های قبل در تاریخ اردیبهشت‌ماه امسال پرداخت و تسویه شد.

رحیم‌زاده افزود: تمامی مطالبات باقی مانده تعداد 7 نفر از کارگران اخراجی سال‌های قبل و تعداد 88 نفر از کارگران اخراجی از ابتدای سال شرکت که علی‌رغم داشتن قرارداد کار تا پایان خردادماه سال 96 اخراج شده بودند ضمن صدور آرای مراجع حل اختلاف این اداره کل مبنی بر بازگشت به کار تا پایان قرارداد کار منعقده با توافق این کارگران با اخذ سه فقره چک از کارفرمای مربوطه نسبت به تسویه حساب و پرداخت کامل مطالبات آنان اقدام خواهد شد.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: با وصول نخستین سررسید چک دریافتی تا پایان خردادماه سال 96 و پرداخت حق بیمه ماه‌های اخیر توسط کارفرما از ابتدای تیرماه امسال برای بهره‌مندی کارگران اخراجی موصوف از مزایای بیمه بیکاری اقدام خواهد شد.

وی در مورد تعداد 120 نفر از کارگران شاغل در شرکت ذوب ‌آهن اردبیل اظهار کرد: این کارگران در دو شیفت کاری برای انجام تعمیرات ماشین‌آلات و دستگاه‌های خط تولید مشغول بوده و حقوق ماه‌های فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال را دریافت کرده‌اند و امیدواریم با تلاش کارفرمای واحد و ورود مواد اولیه و شمش آهن، در آینده نزدیک تولید میلگرد در این واحد شروع شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 674961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =