برگزاری نخستین رویداد تولید محتوای دیجیتال قرآنی

نخستین رویداد تولید محتوای دیجیتال قرآنی با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) امسال نیز با استقبال گسترده مردم برگزار شده است اما تفاوتی عمده با دوره‌های پیشین خود دارد. رنگ و بوی نمایشگاه امسال خبر از برگزاری یک رویداد فناورانه می‌دهد و دانشگاهیان و حوزویان جوان در یک رویداد فناورانه آن‌هم در عرصه تولید محتوای دیجیتال قرآنی به رقابت می‌پردازند.

پیش از این نیز اما رویدادهای رقابتی در حوزه تولید محتوای دیجیتال با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشجویان برگزار شده است، اما این رویداد تفاوتی عمده با دیگر رویدادها دارد وتولید محتوا در این رقابت از جنس قرآنی و سبک زندگی دینی است.

به گفته پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری این ماراتن در عرصه تولید محتوای دیجیتال حوزه قرآن از ۱۸ خردادماه سال جاری در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کار خود را با حضور ۳۰ تیم متشکل از دانشگاهیان و حوزویان در موضوعاتی چون قرآن و سبک زندگی، قرآن و معارف اسلامی، قرآن و کارآفرینی و رزق حلال، قرآن و هنراسلامی آغاز کرده است و بامداد ۱۹ خردادماه سال جاری به نقطه پایان رسید.

پرویز کرمی، هدف اصلی این رویداد را استعدادیابی، آموزش، ترویج و فرهنگ‌سازی برای ورود فعالان عرصه تولید محتوا به حوزه کسب و کارهای دیجیتال در حوزه قرآنی عنوان کرد و گفت: با برگزاری این رویداد قرآنی در عرصه تولید محتوا، تیم‌های نوپا خود را در معرض آموزش، رقابت و تجربه قرار می‌دهند تا در مسیر ایجاد یک کسب و کار فناورانه قرار بگیرند که بر همین اساس انتظار می‌رود ظرف ۳ ماه آینده و بر مبنای رشد فعالان این رویداد ضمن ایجاد شدن حدأقل ۲۰ شغل تا پایان امسال ۳ مورد از این کسب و کارها به بلوغ لازم برای حضور در عرصه کسب و کار رسیده باشند.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری با اشاره به ضرورت ایجاد آمادگی لازم جامعه برای حرکت جامعه به سوی اقتصاد دانش‌بنیان و مبتنی بر توانمندی‌های نیروی انسانی جوان و تحصیل‌کرده افزود : حمایت از کسب و کارهای نوپا و رویدادهای کارآفرینی یکی از اقدامات معاونت علمی و فناوری در راستای فرهنگ‌سازی عمومی به منظور ورود به این فضاست و بر همین اساس، ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، با همکاری مرکز توسعه رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت دانش‌بنیان آینده‌پژوهان ابر زندگی ورود به عرصه تولید محتوای دیجیتال قرآنی را با برگزاری این رویداد مورد توجه قرار داده است.

مشاور معاون علمی و فناوری با اشاره به این‌که تیم ها پس از آغاز رقابت در باید مستندات و دستاوردهای خود را به داوران رویداد ارئه دهند. اظهار کرد: پس از داوری بر اساس مستندات ارائه شده توسط تیم‌ها و راهبر هر تیم، امتیاز کسب می‌کنند و در نهایت ۸ تیم نخست به منظور هدایت و شکل‌گیری کسب و کار فناورانه در مرکز رشد و شتاب‌دهنده‌ها مستقر می‌شوند علاوه بر این حمایت، ۳ تیم برتر این رویداد نیز حمایت‌های تسهیلاتی و مالی دریافت خواهند کرد.

کرمی، به بازار ۳۵هزار میلیارد یورویی تولید محتوای دیجیتال اشاره کرد و افزود: با توجه به این‌که جمعیت کشر کشورمان حدوداً یک درصد جمعیت جهان است باید بتوانیم سهم یک درصدی خود را از بازار تولید محتوای دیجیتال که رقمی معادل ۱۴۵ هزار میلیارد تومان است کسب کنیم این در حالی است که اکنون درآمدهای حاصل از این بازار ۳۵ هزار میلیارد تومان است که حدودا صدهزار میلیارد تومان کمتر درآمد داریم.

وی با بیان این‌که ظرفیت بازار تولید محتوای دیجیتال، توجه به ظرفیت نیروی انسانی و سهم موضوعی ضرورت تلاش مضاعف در این زمینه را دوچندان می‌کند، اظهار کرد: تولید محتوای محتوای دیجیتال در بازار رقابتی امروز یکی از ظرفیت‌های ارزنده و امکانی بسیار خوب برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی به شمار می‌رود.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان با بیان این که ورود به حوزه تولید محتوای دیجیتال قرآنی، برای ما هم اجری دنیوی و نیز اجری اخروی دارد گفت: بازنشر و انتشار فرهنگ مسائل دینی، قرآنی و اعتقادی ما اجر اخروی این امر و ایجاد کسب و کار و درآمدزایی از طریق محتوای حلال برای ایران و همچنین بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر پهنه‌ی خاکی است که این امر می‌تواند زمینه‌ساز توسعه، نشر و ارتقای فرهنگ اسلامی باشد.

/6262

کد خبر 675217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =