معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: مسئولان وزارت رفاه درباره سوء استفاده از نسخ پزشکان آمارهای اغراق آمیز ندهند. برخورد با متخلفان این حوزه نیز به عهده سازمان های بیمه گر است زیرا اختیار برخورد با متخلفان و اطلاعات نسخ بیمه ای در اختیار سازمان های بیمه است.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين به نقل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علی شهرامی روز دوشنبه در پاسخ به اظهارات مشاور معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه درباره هزینه های درمان و نسخ پزشکی افزود: قبل از طرح تحول نظام سلامت بیمه های پایه بسیاری از خدمات مهم و ضروری درمانی و داروها و لوازم پزشکی حیاتی را پوشش نمی دادند و مردم ناچار بودند در مراجعه به مراکز درمانی هزینه آن را از جیب خود بپردازند.

وی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و اجرای قانون در این زمینه، دولت پرداخت این هزینه ها را به عهده گرفت و بدیهی است که با کاهش سهم پرداختی مردم، سهم پرداخت دولت افزایش یافته باشد و این امر باعث افزایش بهره مندی اقشار محروم و متوسط جامعه از خدمات درمانی شده و افزایش هزینه های درمانی از سوی دولت، رفاه و سلامت مردم را موجب شده است.

شهرامی با بیان اینکه آمار و ارقام ارائه شده در خصوص هزینه های درمان و نسخ پزشکی از سوی مشاور معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه اغراق آمیز است، افزود: درمورد سوء استفاده از نسخ پزشکی این نکته قابل توجه است که اطلاعات نسخ بیمه ای پزشکی در اختیار سازمان های بیمه است و اختیار برخورد با معدود متخلفان و سواستفاده کنندگان در این زمینه نیز نزد بیمه است.

وی افزود: اگر تاکنون در این زمینه اقدام جدی نشده است متوجه سازمان های بیمه گر است و جای تعجب و تاسف است که به جای اجرای قانون و برخورد با متخلفان موضوع در رسانه ها مطرح می شود.

شهرامی گفت: طرح این گونه موضوع ها در رسانه آن هم بدون مستندات موجب تشویق اذهان عمومی و خدشه دار کردن اعتماد مردم به جامعه پزشکی می شود.

وی گفت: توصیه وزارت بهداشت این است که سازمان های بیمه گر به خصوص سازمان تامین اجتماعی با داشتن اطلاعات گسترده و اختیارات لازم نسبت به اجرای قانون و برخورد با متخلفین اقدام نماید و از هر گونه جنجال مطبوعاتی که به ضرر سلامت و اعتماد جامعه است خودداری کند.

چندی پیش، علیرضا عبدالله زاده، مشاور معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نسخه های میلیاردی برخی پزشکان سخن گفته بود.

234 42

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 675804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =