۰ نفر
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰

شهروند نوشت: حتما برای شما هم پیش آمده که موقع پرداخت صورتحساب، مبلغی که باید بپردازید بیشتر از آن چیزی است که از روی قیمت منو تخمین زده‌اید.

فاکتور را که نگاه می‌کنید می‌بینید باید حدود ١٠ تا ١٥‌درصد حق سرویس و ٩‌درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنید؛ یعنی در مجموع ١٩ یا ٢٤‌درصد بیشتر از نرخی که برای غذا در منو نوشته شده. آن هم برای سرویسی که نگرفته‌اید. اما درحالی مالیات بر ارزش افزوده و حق سرویس جزو جدا نشدنی این روزهای فیش‌های صادر شده از سوی رستوران‌ها، هتل‌ها، سالن‌های غذاخوری و چلوکبابی‌ها شده که سازمان حمایت این اقدام را تخلف دانسته و نسبت به برخورد با واحدهای متخلف هشدار می‌دهد. شهرام میرآخورلو، معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به گزارش‌های واصله و بررسی‌های انجام شده بازار در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، می‌گوید: اخیرا مشاهده شده برخی تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها، صاحبان متل و هتل‌های یک و دو ستاره و هتل آپارتمان‌ها، صاحبان چلوکبابی‌ها، سالن‌های غذاخوری، سفره‌خانه‌های سنتی و سایر اغذیه‌فروشی‌های زنجیره‌ای که مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده بوده و مکلف به اجرای این قانون هستند در بعضی از اقلام مورد عرضه خود نظیر انواع نوشیدنی (نوشابه و دلستر) و فرآورده‌های لبنی (دوغ و ماست) که مالیات بر ارزش افزوده در قیمت مصرف‌کننده آنها قبلا توسط شرکت‌ها و واحدهای تولیدی پرداخت شده است، مجددا از خریداران مالیات اخذ می‌کنند.

او در ادامه، این موضوع را تخـلف و مـصـداق بارز گرانفروشی دانست و افزود: دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان می‌توانند با عنوان گرانفروشی با متخلفان برخورد کنند.
این مقام مسئول ضمن یادآوری این‌که سازمان حمایت پیش از هر اقدامی به دنبال اقدامات پیشگیرانه است، عنوان کرد: ضمن اطلاع‌رسانی مناسب جهت جلوگیری از اقدام احتمالی توسط فعالان اقتصادی مربوطه، این سازمان هماهنگی لازم را با دستگاه‌های ذی‌ربط ازجمله ادارات کل تعزیرات حکومتی استان‌های سراسر کشور، اتاق‌های‌اصناف و نیز اتحادیه‌های مربوطه انجام داده و در صورت احراز تخلف از سوی واحدهای موصوف در اخذ مالیات مجدد، مراتب را جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی منعکس می‌کند.
میرآخورلو در پایان از مصرف‌کنندگان درخواست کرد ضمن مطالبه فاکتور، در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان در سراسر کشور اطلاع دهند تا مراتب رسیدگی و در اسرع وقت نتیجه آن اعلام شود.

35225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 676703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ايناكه خوبه A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
    1 0
    اينجا دارو خونه شبانه روزي تنكابن هم حق سرويس و ماليات ميگيرن تو
  • بی نام A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
    3 0
    دستورالعمل تان شفاف نیست. نه برای مردم و نه برای کسبه.
  • فردین A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
    1 0
    این که خیلی وقته در رستوران ها و ... انجام میدن. چرا مسولان گفتن به تازگی مشاهده شده واقعا متاسفم.
  • محسن A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
    2 0
    زنگ زدم 124 گفتند با مدارک بیایید اینجا رفتم میدان ولیعصر با فیش و قبض گفتند نمی شود کاری کنیم بروید