۰ نفر
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۶

روزنامه جهان صنعت در گزارشی به عملکرد فعالیت فروشگاه های زنجیره ای پرداخت.

ارائه تخفیف کالاها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و در نهایت فروش به قیمت پایین‌تر از قیمت مصرف‌کننده این شائبه را در میان مردم ایجاد کرده است که این فروشگاه‌ها برای عرضه محصولات خود از کیفیت و وزن کالا می‌کاهند.

فروشگاه‌های‌ زنجیره‌ای در سال‌های‌ اخیر رشد چشمگیری در بازار ایران داشته‌اند. تاسیس فروشگاه‌های‌ زنجیره‌ای‌ که در گذشته در اختیار ارگان‌ها و موسسات دولتی و شبه‌دولتی بود امروز با ورود بخش‌خصوصی توسعه‌یافته است و شاهد افزایش تعداد این فروشگاه‌ها به ویژه در شهر تهران هستیم.

بخش غالب خرده‌فروشی در کشورهای‌‌ توسعه‌یافته توسط این فروشگاه‌ها‌ صورت می‌گیرد و باعث اصلاح نظام عرضه از طریق حذف واسطه‌های‌‌ شده و درنهایت محصولات مورد نیاز را با قیمت کمتری به دست مصرف‌کننده نهایی یعنی مردم می‌رسانند.

سهم فروشگاه‌ها‌‌ در بازار خرده‌فروشی کشور به 10 درصد افزایش یافته و در برنامه ششم توسعه نیز باید به 20 درصد برسد اما این شرایط باعث بر هم خوردن تعادل بازار خرده‌فروشی‌های سنتی شده است و حتی درباره آینده کسب‌وکار ‌آنها نگرانی‌هایی‌‌ وجود دارد.

در تقابل دو صنف فروشگاه‌های زنجیره‌ای‌ و فروشگاه‌های‌های کوچک با توجه به قیمت پایین‌تر فروش این شائبه ایجاد شده است که کیفیت محصولات عرضه‌شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای پایین‌تر است. 

 

3939

کد خبر 677974

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین