رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: 52 نفر از شهروندان خاش بر اثر حساسیت به بوی نامطبوع شبیه به گوگرد به بیمارستان خاش مراجعه کردند که از این تعداد 19 نفر به دلیل حساسیت تنفسی بصورت موقت بستری و تحت نظر پزشک قرار گرفته اند و مابقی بصورت سرپایی معالجه و مرخص شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از وبدا، محمودرضا میری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه برگزاری کمیته بحران در این دانشگاه گفت: حوالی ساعت 3.5 صبح روز سه شنبه براساس اعلام ستاد فوریت‌های دانشگاه باخبر شدیم که انتشار و استشام بوی نامطبوع و غیر طبیعی در سطح شهر خاش موجب نگرانی مردم شده است.

وی ادامه داد: پس از این بحران حدود 52 نفر از شهروندان خاش بر اثر حساسیت به این بوی نامطبوع به بیمارستان خاش مراجعه کردند که از این تعداد 19 نفر بدلیل حساسیت تنفسی بصورت موقت بستری و تحت نظر پزشک قرار گرفته اند و مابقی شهروندان بصورت سرپایی معالجه و مرخص شده اند.

میری گفت: در همان ساعات اولیه این بحران دو تیم متشکل از متخصصین حوزه بهداشت درمان و تیم بحران دانشگاه جهت بررسی بیشتر موضوع به خاش اعزام شده اند و در حال بررسی دقیق موضوع و علت آن هستند.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با هدف تامین سلامت مردم آمادگی لازم جهت مقابله با هر بحرانی را دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: لازم است با مشارکت همه نهادها و سازمانها عوامل تهدید کننده سلامت را مدیریت کنیم و شهروندان عزیز به شایعاتی که مردم را نگران می کند توجه نکنند و اخبار موثق را از ستاد بحران استان دریافت کنند.

میری گفت: شدت این آلودگی کاهش یافته ولی همچنان در دست بررسی است و از ساعت 5 صبح مراجعه ای در اثر این آلودگی به بیمارستان نداشته ایم. در عین حال از سالمندان و کودکان می خواهیم تا اطلاع ثانوی برای کارهای غیر ضروری از منازل خود خارج نشوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شایعات زیادی در فضای مجازی منتشر شده است که تا این لحظه در خصوص علت این بحران صحت ندارد.

براساس این گزارش، دکتر باقر کرد معاون عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: هر چند از ساعت 5 صبح از میزان بوی منتشر شده در شهر خاش کاسته شده ولی این بحران نیاز به یک بررسی جامع دارد. 

وی در این جلسه دستور داد: کمیته ای متشکل از ستاد بحران، هلال احمر، گروه زمین شناسی دانشگاه سیستان، محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی، تشکیل و فورا به خاش اعزام شوند تا موضوع را از نزدیک کارشناسی و منشا وعلت دقیق این آلودگی را اعلام کنند.

اعزام تیم زمین‌شناسی به ارتفاعات تفتان

همچنین سرپرست سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: از 53 نفر مصدوم استشمام بوی نامطبوع در خاش 19 نفر به صورت سرپایی درمان شدند و تعداد 34 نفر بستری که شامل 11 زن و 23 نفر مرد با حال عمومی خوب بودند.

پیرحسین کولیوند ادامه داد: در حال حاضر از مجموع 34 نفر بستری اعلام شده، 30 نفر ترخیص و 4 نفر بستری هستند که 3 نفر در بخش و یک نفر در ccu بستری هستند. 

او گفت: در حال حاضر بوی نامطبوع در سطح شهر حس نمی شود. دانشگاه زاهدان در حال اعزام تیم زمین شناسی با بالگرد اورژانس به ارتفاعات کوه تفتان است. 

سرپرست سازمان اورژانس کشور ادامه داد: 20 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد همچنان درمنطقه حضور دارد.

۴۷۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
    1 0
    لطفا این مسئله را جدی بگیرید و بعنوان رسانه پیگیر باشید چون قبل از زلزله رودبار هم چنین شواهدی وجود داشت.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
    1 0
    بدبختی پشت بدبختی