ایسنا نوشت: رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه برای ثبت‌نام از دانشجویان کارشناسی ارشد نیاز به اجازه جایی ندارد، گفت: اجازه این کار را قبلا قانون صادر کرده است.

علی‌اکبر ولایتی گفت: تکذیبیه وزارت علوم درخصوص بازگشتن رشته‌های حذف‌شده از دانشگاه آزاد اعمال سلیقه در مقابل قانون است، آنچه در دانشگاه آزاد تایید شده و شب گذشته توسط سرپرست دانشگاه اعلام شده است قانونی دارد که در زمان ریاست آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در سال ۶۷ در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است.

وی ادامه داد: در سال ۶۷ نیز به دلیل اعمال سلیقه وزارت علوم، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ناچار شدند این کار را به مجلس شورای اسلامی واگذار کنند و در مجلس قانونی تصویب شد که سه نماینده که از وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین می‌شوند در این رابطه تصمیم بگیرند.

ولایتی گفت: در این سال‌ها نزدیک به ۳ هزار رشته در کارشناسی ارشد تایید شد و مجموعه مصوبات آنها چیزی حدود ۲۴۴ صفحه است که امضای ۳ نماینده مذکور را در تایید خود دارد و در صورت لزوم این امضاها به مردم نشان داده خواهد شد و مشخص می‌شود که این قانون است.

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: برخی اعمال سلیقه‌ها در وزارت علوم که از سوی برخی کارشناسان مطرح می‌شود، قانون نیست.

وی ادامه داد: در سوالی که از معاون حقوقی مجلس شورای اسلامی شده است اعتبار و لازم‌الاجرا بودن قانون مصوب سال ۶۷ مجلس تایید شده است و همچنین در زمان ریاست قبلی دانشگاه دکتر میرزاده نیز به دیوان عدالت اداری در این‌باره شکایت شده و دیوان عدالت اداری رای را به نفع دانشگاه آزاد صادر کرده و آن رای نیز موجود است و در صورت لزوم به رویت همگان می‌رسد.

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد تاکید کرد: توصیه‌ی ما به کارشناسان وزارت علوم این است که به قانون مراجعه کنند و مقابل قانون اعمال سلیقه نکنند.

وی از تذکر حدود ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر علوم در امروز خبر داد و گفت: طبق این تذکر اگر قانونی توسط مجلس تصویب شده باشد باید قانون ناقض آن هم توسط مجلس تصویب شود و وزارت علوم باید به قانون پایبند باشد.

ولایتی درخصوص پایان مهلت ثبت‌نام کارشناسی ارشد در ۱۷ تیرماه اظهار کرد: دانشگاه آزاد ثبت‌نام را انجام می‌دهد و کاری به نظر کارشناس وزارت علوم ندارد.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با قاطعیت می‌گویم خودم را حافظ کیان، کمیت و کیفیت دانشگاه می‌دانم و یک واحد هم نباید تعطیل شود چراکه براساس این بیانیه وزارت علوم واحدهای مربوط به 350 شهر تعطیل می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از نکات طنزآمیز این مساله این است که برخی رشته‌هایی که به طور فله‌ای از کارشناسی ارشد حذف شده‌اند برای دکتری مجوز دارند و این چطور ممکن است که دانشگاه صلاحیت تدریس پی‌اچ‌دی را دارد ولی در کارشناسی ارشد دارای مجوز نیست.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد به کار خود ادامه می‌دهد و نیاز به اجازه از جایی ندارد چرا که قانون تکلیف را مشخص کرده است، تاکید کرد: اساتید و دانشجویان باید سر کار خود باشند و ما از اطلاعیه وزارت علوم تبعیت نمی‌کنیم چراکه با این کار بی‌حساب هزاران مدرس بیکار و هزاران دانشجو سردرگم می‌شوند و بومی‌گرایی به این ترتیب خدشه‌دار می‌شود.

ولایتی افزود: کشور قانون دارد و تکلیف این مسائل را باید قانون مشخص کند و در این راستا در اسفند 94 نیز قانون جدیدی راجع به رشته‌های جدید تصویب شد که در آنجا بندی آمده است که آنچه قبلا اجازه داده شده معتبر است و از این پس اگر رشته جدیدی تصویب شود باید مجوز بگیرد. بنابراین تمام سه هزار رشته معتبر است و وزارت علوم باید این مساله را رعایت کند و مجری قانون باشد نه ناقض قانون.

ولایتی درخصوص انتصاب به سمت ریاست هیات امنای دانشگاه آزاد و سابقه خود در این زمینه اظهار کرد: من پزشک و متخصص اطفال و فوق تخصص عفونی اطفال از دانشگاه هاپکینز آمریکا هستم، نزدیک به 43 سال است تدریس می‌کنم و در سال 71 استاد تمام و در سال‌های اخیر استاد ممتاز شدم.

وی افزود: چند هزار پزشکان ما در دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی دانشجوی من بودند، شغل اولیه من این است و همچنین مقالات من در مجله نیچر چاپ شده است و مقاله دیگری نیز در آینده در این مجله چاپ خواهد شد. همچنین دو کتاب پزشکی من در دو سال به عنوان کتاب اول پزشکی شناخته شده است و سال‌ها در دانشگاه تدریس می‌شد و یک دانشکده پزشکی نیز قبل از انقلاب تاسیس کرده‌ام. این سابقه من در دانشگاه است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 681450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    2 0
    خیلیا تو این کشورهستند که اساسن احتیاج به اجازه ندارند وهرکاری دلشان بخواهدمیکنند شمام روش
  • بی نام IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    5 0
    یعنی چه مگه میشه آموزش عالی زیر نظر وزارت علوم نباشه
  • بی نام IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    5 0
    حرکت بر خلاف سازمان سنجش و وزارت علوم نیست؟
  • بی نام A1 ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    2 0
    کاملا درسته شما تنها جایی در این مملکت هستید که برای سرکیسه کردن ملت با یک مدرک کاغذی کاملا آزادید. کیفیت آموزش عالی در وزارت علوم و بهداشت بسیار نگران کننده است. حالا دیگه در دانش کاه آزاد چه خبره پول را بچسب دکتر جون علم کیلویی چنده راستی با این همه پول چیکار میکنید.