ایرنا نوشت: کمیسیون مشورتی یکپارچگی انتخابات که تحت نظر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا تشکیل شده است با ارسال نامه ای به 50 ایالت از آنها خواست که اطلاعات رای دهندگان را به این کمیته ارائه دهند که این خواسته با مخالفت 24 ایالت مواجه شده است.

به گزارش روز جمعه پایگاه اینترنتی هیل ارگان کنگره آمریکا، این کمیسیون برای بررسی ادعای ترامپ درباره حضور میلیون های رای دهنده غیرقانونی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 تشکیل شده است.

این کمیسیون در نامه ای که به امضای «کریس کوباچ» معاون جمهوری خواه این کمیسیون و وزیر ایالت کنزاس رسیده است، خواستار دریافت اسامی، آدرس، تاریخ تولد، وابستگی حزبی رای دهندگان ثبت شده در هر ایالتی است.

طبق نسخه ای از این نامه که بدست تارنمای هیل رسیده است، این کمیسیون همچنین خواستار کسب اطلاعاتی درباره سابقه محکومیت های جنایی، وضعیت نظامی، چهار رقم آخر شماره بیمه و سابقه رای دهندگان تا سال 2006 است.
بسیاری از ایالت های آمریکا بلافاصله به دنبال این درخواست، ضمن ابراز نگرانی در این زمینه مخالفت خود را با ارائه اطلاعات رای دهندگان ابراز کردند.

«الیسون لاندرگان گرایمز» وزیر دمکرات ایالت کنتاکی ضمن مخالفت با این درخواست گفت: رئیس جمهوری کمیسیون انتخاباتی خود را براساس این مفهوم غلط تشکیل داده که «تقلب در انتخابات» رواج داشته است؛ در حالی که این طور نیست و من قصد ندارم اطلاعات شخصی حساس را در اختیار دولت فدرال قرار دهم.

«دلبرت هاوسمن» وزیر ایالت میسی سی پی، که یک جمهوری خواه است نیز گفت که اطلاعات را به کمیسیون مذکور ارائه نمی دهد. «تام ولف» فرمانداردمکرات پنسیلوانیا نیز همین خط مشی را اتخاذ کرد.

ترامپ ادعا کرده که میلیون ها رای دهنده غیرقانونی در انتخابات نوامبر گذشته رای داده اند اما هرگز برای اثبات این ادعا ادله ای ارائه نداده است. تحقیقات دولتی و دانشگاهی درباره پرونده های رای دهندگان نشان داده که فقط تعداد محدودی رای غیرقانونی در انتخابات اخیر به صندوق ها ریخته شده است.

مقامات ارشد انتخاباتی هر دو حزب اصلی آمریکا نیز درباره ادعای ترامپ درباره وجود رای دهندگان غیر قانونی ابراز تردید کرده اند.
«جان هاستد» وزیر جمهوری خواه ایالت اوهایو، گفت: ما در این ایالت از این که رای دادن آسان و تقلب کردن دشوار است، به خود می بالیم. کمیسیون انتخابات درباره ایالت ما به این نتیجه خواهد رسید.

یکی از اعضای کمیسیون کوباچ گفته است که ایالت متبوعش (کنزاس) از این درخواست پیروی نخواهد کرد.
«کانی لاوسون» وزیر جمهوری خواه ایالت ایندیانا و رئیس انجمن ملی وزارتخانه های ایالتی در بیانیه ای اعلام کرد که ایالت متبوعش برخی اطلاعات مورد درخواست کوباخ را منتشر نخواهد کرد.
کوباخ از حامیان قوانین جدی درباره هویت رای دهندگان است و مدعی است که دسترسی به چنین اطلاعاتی برای مقابله با تقلب در انتخابات بسیار مهم است.

«مایکل هاس» مدیر کمیسیون انتخابات ویسکانسین گفت، ایالت متبوعش اجازه نمی دهد اطلاعات رای دهندگان درباره تاریخ تولد، شماره گواهینامه رانندگی یا شماره های دیگر مربوط به امنیت اجتماعی افراد منتشر شود. کسب اطلاعات محرمانه فقط به سازمان های مجری قوانین و دیگر سازمان های ایالتی محدود می شود و کمیسیون رئیس جمهوری صلاحیت قرار گرفتن در هیچ یک از این طبقه بندی ها را ندارد.

ترامپ یکی دیگر از حامیان شناسایی هویت رای دهندگان را روز پنچشنبه در کمیسیون مشورتی متبوعش منصوب کرد. «هانس ون اسپاکوسکی» از حامیان قدیمی مقررات سختگیرانه تر در دسترسی به اطلاعات رای دهندگان است.

24 ایالتی که طبق گزارش هیل از درخواست ارائه اطلاعات به دولت فدرال خودداری کرده اند عبارتند از «آریزونا، کالیفرنیا، کنتیکت، ایندیانا، ایووا، کنتاکی، ماساچوست، مینه سوتا، میسی سی پی، نیو مکزیکو، نوادا، نیویورک، داکوتای شمالی، اوهایو، اوکلاهاما، پنسیلوانیا، رودایلند، داکوتای جنوبی، تنسی، تگزاس، یوتا، ورمونت، ویرجنیا و ویسکانسین.

به گزارش ایرنا ترامپ یکبار در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز مدعی شد حتی مرده ها هم در انتخابات ایالت کالیفرنیا رای داده اند. در بخشی از این گفت و گو مجری از ترامپ پرسید: برخی می گویند شما حرف هایی می زنید که هیچ پشتوانه و راه اثبات ندارد؛ مثلا می گویید که سه میلیون نفر غیرقانونی رای دادند. آیا این ادبیات مناسبی برای رئیس جمهوری است؟

ترامپ در پاسخ گفت: کافی است که به فهرست ثبت نام شده ها نگاه کنید. می توانید ببینید که افراد مرده هم رای دادند. افرادی در فهرست هستند که در دو ایالت ثبت نام کرده یا رای داده اند. شما می بینید که حتی شهروندان غیرقانونی در لیست ثبت نامی هستند.
ترامپ پیش تر نیز گفته بود که معتقد است اگر مهاجران غیرقانونی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر شرکت نکرده بودند، آرای مردمی او از «هیلاری کلینتون» رقیب دمکراتش بیشتر می شد.

نتیجه شمارش آرا سرانه نشان داد که هیلاری کلینتون موفق شد نزدیک به 3 میلیون رای بیشتر که معادل 2 در صد از مجموع آرا است، کسب کند.

ترامپ در واکنش ادعا کرد در صورتی که معیار پیروزی در این انتخابات آرا سرانه می بود او می توانست، به نتایجی به مراتب موفقیت آمیز تر از رقیب خود دست پیدا کند.

ترامپ بر همین اساس ادعا کرد که رقیب او کلینتون با تکیه بر آرا سرانه در محاسبات خود اشتباه کرده و با انتخاب ایالت هایی که آرای الکترال کمتری را نصیب او کردند، موجب شکست خود شده است.

وی که از ابتدای رقابت های انتخاباتی خود، سیستم رای گیری های الکترال در کشورش را به باد انتقاد می گرفت در واکنش به برتری کلینتون در این انتخابات با 3 میلیون رای سرانه گفت که هدف اولیه او پیروزی از این طریق بوده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 681922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =