۰ نفر
۲۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۵:۵۷

مقامات کره‌شمالی شنبه ‌ـ‌امروزـ هشدار دادند که اقدام نظامی تمام عیاری را علیه اقدام کره‌جنوبی مبنی بر نصب بلندگو برای پخش تبلیغات سیاسی در نزدیکی مرز مشترک دو کشور، آغاز می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ستاد ارتش کره‌شمالی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای مسلح انقلابی ما حمله‌ای نظامی علیه اهداف کره‌جنوبی برای توسل به ابزار جنگ نرم انجام خواهند داد.در این بیانیه همچنین آمده است: تاکید می‌کنیم که اقدام تلافی‌جویانه کره‌شمالی، حمله‌ای بی‌رحمانه و بدون بخشش خواهد بود و سئول که پناهگاه گروه‌های خائن است را به دریایی از آتش تبدیل می‌کند.بنا براین گزارش، کره‌جنوبی بعد از انتشار نتیجه تحقیقات گروه بین‌المللی درباره غرق شدن رزم‌ناو چئونان بلندگوهایی را در 11 منطقه در نزدیکی مرز مشترک دو کشور نصب کرده است. این اقدام که در سال 2004 میلادی به حالت تعلیق درآمده بود، برای پخش تبلیغات سیاسی علیه کره‌شمالی انجام می‌شود.
در بیانیه ارتش کره‌جنوبی همچنین آمده است: نصب این بلندگوها، اعلام صریح جنگ و تخطی وقیحانه از پیمان صلح دو کره که در سال 2000 میلادی امضا شد، به شمارمی‌رود.در این بیانیه که توسط خبرگزاری مرکزی کره‌شمالی منتشر شد، از نصب این بلندگوها به‌عنوان عمل زشت تحریک‌آمیز علیه عظمت کره‌شمالی و منافع عالی این کشور نام برده شده است.
بعد از اعلام نتیجه تحقیقات درباره غرق شدن رزم‌ناو چئونان روابط دو کره پرتنش‌تر شده است و مقام‌های دو کشور تهدید کرده‌اند که مواضع سخت‌گیرانه‌ای در قبال یکدیگر اتخاذ می‌کنند. ناوچه «چئونان» اواخر ماه مارس در نزدیکی منطقه مورد مناقشه «خط محدوده شمالی» گشت می‌زد که غرق شد. این ناوچه در اثر انفجار از وسط دو نیم شد اما 58 خدمه آن نجات یافتند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 68206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =