۰ نفر
۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷

فردا اولین قرارداد در قالب قراردادهای جدید نفتی برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی با توتال فرانسه امضا می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خبرگزاری AFP گزارش داده است شرکت فرانسوی نفت و گاز توتال توافق کرده است قراردادی 4.8 میلیارد دلاری در راستا توسعه یکی از بزرگترین میدان‌های گاز طبیعی جهان با ایران امضا کند. 

این اتفاق اولین سرمایه گذاری یک شرکت خارجی در زمینه انرژی در ایران پس از رفع تحریم‌ها بر اساس توافقنامه برجام محسوب می‌شود. در این میدان نفتی، شرکت پترو پارس ۱۹.۹ درصد، شرکت سی ان پی سی چین ۳۰ درصد و توتال ۵۰.۱ درصد سهم دارند.

از طرف دیگر رضا زندی، خبرنگار حوزه نفت در سه توئیت جداگانه درباره قراردادی که فردا ایران و فرانسوی نفت و گاز توتال امضا می‌کنند، نوشت: «قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی بین شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی از توتال فرانسه، سی.ان.پی سی چین و پترو پارس فردا ساعت 15 امضا می‌شود.»

همچنین او در توییتی دیگر نوشت:«پاتریک پویانه، رییس اجرایی توتال فردا به تهران می‌آید و پیش از امضای قرارداد ساعت 5/2 عصر با زنگنه وزیر نفت، دیدار می‌کند.»

این خبرنگار حوزه انرژی در سومین بخش از توییت خود مطرح کرد:«مدیرعامل توتال بعد از امضای قرارداد با رییس جمهور روحانی دیدار می کند. بالاخره سد امضای قراردادهای جدید نفتی شکست. یک موفقیت بزرگ برای دولت.»

 

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 682333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام SE ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
    12 16
    با تشكر از زحمات دولت و وزيران.
  • چریک IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
    12 11
    یک موفقیت بزرگ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اینکه تقریبا 70درصد انحصار نفت رو بدیم بریم یه موفقیت حساب میشه؟؟؟؟؟؟؟ چقدر معنی موفقیت عوض شده
  • ضد استکبار A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
    7 2
    واقعا خجالت آور است ....نمیدانم چرا یک باره یاد کلاه انگلیسی افتادم وخاطرات پدربزرگهایمان که می گفتند آن زمانها در دید مردم و دولت اینطور القا شده بود که گذاشتن کلاه انگلیسی یک افتخار است که نصیب ایرانیها شده .....چقدر بدبختیم که اینقدر خودمان را ذلیل میدانیم که مفتخریم به اینکه فرانسه یک سکوی نفتی مارا برای 20سال چپاول میکند وما از سکوی نفتی خودمان فقط 19.9 درصد سهم خواهیم داشت.......همیشه هنگامی که در تاریخ کشورمان درباره قرارداد ترکمانچای وگلستان ولایحه کاپیتولاسیون و...مطالعه می کردم باخودم میگفتم چطور ممکن است که یک کشور به پای میز این چنین مذاکراتی برود وامضا کند؟الان برای سوال همیشگی ام پاسخ دارم .....تغییر ارزش ها و کمبود اعتماد به نفس ملی...
  • بی نام A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
    4 1
    این کجاش جزئیات بود؟ اگر تونستید برید به بیست درصد جزئیات قرارداد دسترسی پیدا کنید
  • سامان A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
    3 10
    چرا یاد نمیگیریم در مورد چیزی که سوادشو نداریم نظر ندیدم؟ هموطنانی که ادعا میکنن انحصار داده شده یا ۲۰ سال چپاول میشه و ... آیا سر در آوردن از قرارداد؟ اون سهمی که گفته میشه میدونید چیه؟ وقتی نمیدونید چرا جو سازی می‌کنید؟ میدونید سود ایران حداقل ۴ برابر توتال خواهد بود؟ آیا میدونید پرداخت هزینه های توتال به عنوان پیمانکار و شریک بهره بردار از کجا تامین خواهد شد؟ این یه قرارداد منحصر به فرده و البته مثل هر قراردادی ضعفهایی داره چون هر دو طرف به فکر منافع خودشون خواهند بود. اما اون سهم هایی که گفته شده منظور دیگه ای داره. لطفا اگر بیسوادیم بی سواد نمانیم و اگر بی سواد ماندیم نظر ندیم
    • بنده خدا A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
      5 0
      شما بی زحمت منظور این درصدارو رو بگید که همه توجیه بشن