ایلنا نوشت: تشبیه روحانی به بنی صدر و نقش ایران در سوریه از موضوعاتی بود که شخصیت های سیاسی از جمله سید رضا اکرمی و علاءالدین بروجردی به آن واکنش نشان دادند.

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی در حاشیه مراسم ترحیم سیدرضا نیری در جمع خبرنگاران در خصوص اقدام برخی برای تشبیه روحانی به بنی‌صدر گفت: من از این تشبیه از طرف این دوستان از خدا استغفار می‌طلبم.

او افزود: باری روی زمین مانده و همه باید آن را بلند کنیم فرافکنی و نسبت‌های ناروا به دیگران مشکلی را حل نمی‌کند. اگر راست می‌گوییم و غیرت و دیانت داریم و وطن دوست هستیم باید اختلاف‌ها را حل کنیم و مشکلات مربوط به بیکاری، اشتغال و اعتیاد را برطرف کنیم و کشور را خودمان بسازیم.

 ایران نقش مستشاری مهمی دارد 

علاالدین بروجردی نیز در حاشیه مراسم ترحیم رضا نیری در مسجد امام صادق (ع) گفت: مرحوم نیری از نیروهای نسل اول انقلاب و از شخصیت‌های تاثیرگذار بودند. تمام عمر پر برکت خودش را در راه انقلاب اسلامی و امام بود.

او با بیان اینکه مرحوم نیری در طول سال‌ها حضور در کمیته امداد به مردم خدمت کرد، گفت: مرحوم نیری را فراتر از مزرهای کشورمان می‌شناسند و بعداز بازنشستگی نیز بیکار نبود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره نقش ایران در سوریه نیز اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران نقش مستشاری مهمی را در جریان اتفاقات مهم منطقه و سوریه ایفا کرده است. رزمنده‌های دیروز ما و چهرهای شاخص امروز نظام اگر نبودند این اتفاقات نمی‌افتاد. نقش این چهره‌ها کاملا مشخص است و اگر نبودند وضعیت اینگونه نبود. در خط مقدم هم چهره تابناک انقلاب حاج قاسم سلیمانی است.

بروجردی درباره تلاش برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل گفت: توطئه عربستان بوده و معنایی ندارد.

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 683229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =